انواع نایلون گلخانه ای: کدام نایلون را استفاده کنیم؟

در این مقاله در رابطه با ویژگی های انواع نایلون گلخانه ای صحبت می کنیم. در این رابطه صحبت می کنیم که چه انواعی از نایلون های گلخانه ای وجود دارد؟ چه ویژگی هایی را می توان به نایلون گلخانه ای اضافه کرد؟

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات زیادی را در زمینه ی انواع نایلون گلخانه ای بدست آورید.

انواع نایلون گلخانه ای

انواع نایلون گلخانه ای

 

هنگام تکمیل پوشش گلخانه ی خود، همه ی پرورش دهندگان باید از با کیفیت ترین نایلون های پلاستیکی برای پوشش کامل و استفاده ی طولانی مدت استفاده کنند. استاندارد پوشش های گلخانه ای پلاستیک پلی اتیلن 6 میل است. اما کدام یکی از انواع نایلون گلخانه ای برای استفاده بهتر است؟

شرکت پوشش پلاستیک صائن، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های پوشش های پلاستیکی گلخانه‌ای را دارد که برای کاربردهای مختلف گلخانه‌ای شما مناسب است، از محرومیت از نور گرفته تا پلاستیک تقویت‌شده همه ی اینها مواردی هستند که بهترین انواع نایلون گلخانه ای برای آنها فراهم شده است. در مقاله زیر در مورد اینکه کدام یک باید استفاده کنید، بیشتر صحبت می کنیم.

انواع پلاستیک گلخانه و بهترین مارک آن

انواع نایلون گلخانه ای به چهار گروه اصلی تقسیم می‌شوند بر اساس نوع مواد استفاده شده در تولید آن‌ها: پلی‌اتیلن، کوپلیمر، پلی‌وینیل و پلی‌کربنات. عمر مفید این پلاستیک‌ها معمولاً بین دو تا پنج سال است، اما شرایط آب و هوایی سخت مانند یخبندان، گردباد، تگرگ و طوفان می‌توانند ماندگاری و دوام آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهند.

 

  1. پلی‌اتیلن:

این نوع پلاستیک گلخانه به دلیل هزینه‌ی نسبتاً پایین و خواص عایقی خوب، بسیار محبوب است. عمر طولانی‌تری نسبت به دیگر انواع ندارد و به خاطر ارزان‌تر بودن، معمولاً به صورت منظم تعویض می‌شود.

 

  1. کوپلیمر:

این نوع پلاستیک گلخانه، به خاطر خواص عایقی و مقاومت در برابر شرایط محیطی سخت، انتخاب خوبی برای مناطق با آب و هوای نامناسب است. این پلاستیک معمولاً دارای عمر مفید بیشتری نسبت به پلی‌اتیلن است.

 

  1. پلی‌وینیل:

این نوع پلاستیک به دلیل مقاومت در برابر آفتاب و حفظ دما درون گلخانه، برای مناطقی که دمای زیادی دارند مناسب است. این پلاستیک نسبت به اشعه UV مقاومت بیشتری دارد و می‌تواند عمر مفید بالاتری داشته باشد.

 

  1. پلی‌کربنات:

این نوع پلاستیک به دلیل شفافیت بالا و مقاومت در برابر ضربه، انتخاب عالی برای گلخانه‌هایی است که نیاز به نور فراوان دارند. عمر مفید آن نسبتاً بلندتر است و معمولاً برای محافظت از محصولات حساس استفاده می‌شود.

 

انتخاب نوع مناسب پلاستیک گلخانه بستگی به شرایط آب و هوایی محل و نوع محصولات کشت شده دارد. هر یک از این انواع ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاص خود را دارند که باید در انتخاب و استفاده به دقت در نظر گرفته شوند.

 

 

آیا انواع نایلون گلخانه ای متفاوت هستند؟

پاسخ کوتاه بله است.

نایلون های پلاستیکی مورد استفاده در ساخت و ساز، نباید برای کاربردهای گلخانه ای استفاده شوند. این به این دلیل است که نایلون های پلاستیکی گلخانه ای بادوام تر هستند و مهمتر از همه، با تثبیت کننده های UV ایجاد می شوند که به مواد اجازه می دهند در برابر کاربردهای بیرونی و هوا مقاومت کنند.

ورقه های پلاستیکی معمولی زمانی که برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار می گیرند، ضعیف هستند و مستعد خرد شدن هستند.

جدا از کیفیت آن، تفاوت قیمت را نیز متوجه خواهید شد. انواع نایلون گلخانه ای گران تر از انواع ورق های پلاستیکی معمولی هستند. با این حال، می توان از آن در چندین فصل استفاده کرد. با انتخاب این نایلون های گلخانه ای در طول زمان طولانی، بیشتر صرفه جویی خواهید کرد.

آیا باید فقط از انواع نایلون گلخانه ای شفاف استفاده کنیم؟

بسته به ترجیح یا نیاز شما، تولیدکنندگان می توانند از ورقه های پلاستیکی گلخانه ای شفاف یا سیاه/سفید استفاده کنند. اگر منطقه رشد شما به نور خورشید بیشتری نیاز دارد، استفاده از انواع نایلون گلخانه ای شفاف مفید است، زیرا نور را پخش می کند و خطر آسیب خورشید به گیاهان را کاهش می دهد. 

اگر نیاز به کنترل دما یا نور دارید، ممکن است یک گلخانه سفید یا یک پوشش محروم از نور برای کاهش گرما و انعکاس اشعه UV در نظر بگیرید. در بخش بعدی ایده ای در مورد اینکه چه نوع ورق پلاستیکی ممکن است برای شما مفید باشد، را توضیح می دهیم.

انواع نایلون گلخانه ای را در نظر بگیرید

بسته به نیاز محصول گلخانه شما، باید ورقه های پلاستیکی گلخانه ای را انتخاب کنید که به رشد گیاهان شما کمک می کند. عواملی مانند پوشش های شفاف/رنگی و ضخامت میل ممکن است بر رشد محصول شما تأثیر بگذارد. در زیر چندین محصول مختلف شرکت پوشش پلاستیک صائن را به همراه بهترین کاربردها برای استفاده پیشنهاد می کنیم.

8 میل، مخصوص برای پوشش محیطی محروم از نور سیاه

ورق های پلی استر تقویت شده برای ایجاد تاریکی کامل، کاهش تجمع گرما و محافظت طولانی تر از سایر پوشش های سیاه و سفید از محصولات شما بسیار مفید است.

 

عالی برای: رشد گونه های گیاهی حساس مانند گل داوودی، قارچ، شاهدانه و میکروگرین.

انواع نایلون گلخانه ای

انواع نایلون گلخانه ای

اگر که دوست دارین با انواع نایلون گلخانه ای آشنا بشید حتما روی لینک قرمز بزنید و لذت ببرید.

پوشش گلخانه تقویت شده شفاف SolaScrim 10 میل

انواع نایلون گلخانه ای شفاف و درجه یک ساخته شده با لایه ای از تقویت کننده طراحی شده برای ماندگاری در برابر باران، برفک، باد، خورشید و برف تا 4 سال، بسیار مفید هستند.

عالی برای: رشد در چندین فصل در شرایط در معرض باد و باران و … قرار گرفته اند. انتخاب این نایلون در وقت و پول شما صرفه جویی زیادی می کند.

پوشش های شفاف گلخانه (غیر تقویت شده)

روکش پلاستیکی شفاف گلخانه مجهز به بازدارنده های UV که حداکثر نور خورشید و استفاده طولانی مدت تا 4 سال را امکان پذیر می کند، بسیار محبوب هستند.

عالی برای: استفاده از ویژگی های خاص مانند ضد میعانات، مادون قرمز، حرارتی و سازگاری زنبور عسل هستند.

6 Clear Temporary Cover میل گلخانه ای

یک فیلم ساخت و ساز سنگین، سبک و کشاورزی که هم در کاربردهای داخلی و هم در فضای باز موقت مورد استفاده قرار می گیرد.

عالی برای: حفاظت از سطح، حفاظت موقت در برابر آب و هوا، و مهار شرایط آب و هوایی مختلف.

Clear Temporary Cover 10 میل گلخانه ای

یک فیلم ساخت و ساز و کشاورزی تقویت شده، سنگین و ایده آل برای کاربردهای داخلی و خارجی که به مواد بسیار بادوام نیاز دارند، در این نوع از نایلون گلخانه ای به چشم می آید.

عالی برای: استفاده در فضای باز به عنوان پوشش یا آستر. مهارکننده های UV با غلظت بالا عمر مفید آن را تا یک سال در شرایط کاملاً در معرض فضای باز افزایش می دهند.

پوشش گلخانه ای پلی توف-اسکریم

روکش پلی ورقه ای تقویت شده با رشته ای با طول عمر مورد انتظار حداقل 4 سال در شرایط کاملاً باز که در فضای باز مورد استفده قرار می گیرد.

عالی برای: استفاده در فضای باز در کاربردهایی که به ورقه های پلاستیکی فوق العاده قوی، سوراخ شده و مقاوم در برابر پارگی، نیاز دارند.

 انتخاب بهترین انواع نایلون گلخانه ای

برای انتخاب بهترین پلاستیک گلخانه، باید به نیازهای خاص خود توجه کنید، زیرا هیچ پلاستیکی برای همه شرایط مناسب نیست. عواملی مانند شرایط آب و هوایی، نوع گیاهان، ماندگاری و دوام، شفافیت، مقاومت در برابر تراکم و گرد و غبار، قیمت مواد و اندازه گلخانه باید در نظر گرفته شوند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

پلاستیک گلخانه با کیفیت باید توانایی مقاومت در برابر شرایط مختلف محیطی را داشته باشد، از جمله تحمل نور UV و مقاومت در برابر عوامل جوی مانند باران و باد. انتخاب پلاستیک مناسب می‌تواند هزینه‌های ناشی از تعمیرات مکرر گلخانه را کاهش دهد.

یک فاکتور دیگر مهم نور خورشید است که باید به گیاهان داخل گلخانه برسد تا فتوسنتز به‌خوبی انجام شود. تعادل مناسب بین ضخامت و شفافیت پلاستیک نیز برای اطمینان از عبور بهتر نور ضروری است. استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی و نامرغوب ممکن است باعث کاهش شفافیت و عبور نور شود.

همچنین، پلاستیک‌های تولید شده از مواد درجه یک معمولاً عمر طولانی‌تری دارند نسبت به پلاستیک‌های بازیافتی. تجمع گرد و غبار و تراکم قطرات آب می‌تواند نیز باعث کاهش شفافیت و اختلالات در اکوسیستم داخلی گلخانه شود.

در نهایت، استفاده از پلاستیک‌های باکیفیت و مرغوب به معنای کاهش زباله و آلودگی محیطی است و توصیه می‌شود برای انتخاب بهترین پلاستیک گلخانه، به این نکات دقت کنید.

 

مطالعه ی مقاله ی بهترین تولید کننده ی نایلون گلخانه ای توصیه می کنم.

انواع نایلون گلخانه ای

انواع نایلون گلخانه ای

افزودنی های اختیاری که به انواع نایلون گلخانه ای اضافه می شوند کدامند؟

UV:

افزودنی UV از فیلم در برابر اشعه UV و مواد شیمیایی مضر کشاورزی محافظت می کنند و در عین حال عمر فیلم را افزایش می دهد. مقدار UV اضافه شده به فیلم ممکن است بسته به منطقه ای که فیلم در آن استفاده می شود، مواد شیمیایی کشاورزی مورد استفاده و ضخامت فیلم، متفاوت باشد.

مهشکن:

این ویژگی که از آن به عنوان ضد مه در انواع نایلون گلخانه ای یاد می شود، باعث می شود نور بیشتری وارد گلخانه شود و از شیوع بیماری های قارچی جلوگیری می کند. این نایلون ها باعث افزایش کیفیت و مقدار محصول می شوند.

ضد چکه:

از تشکیل قطرات آب در گلخانه جلوگیری می کند که استفاده از این انواع نایلون گلخانه ای بسیار مفید است.

اثر حرارتی:

اثر حرارتی باعث می شود که گیاهان در گلخانه یخ نزنند، تثبیت دمای هوا ناشی از اختلاف روز و شب وجود دارد.

EVA یا مواد مشابه:

افزودنی هایی مانند استحکام، سختی و انعطاف پذیری را برای فیلم فراهم می کند که در اثر کاهش اختلاف دما بوجود می آید.

مسدود کننده گرد و غبار:

از تشکیل گرد و غبار در بالای نایلون گلخانه ای جلوگیری می کند و به نور اجازه می دهد تا داخل شود و همچنین به لطف کف لغزنده اش، تشکیل گرد و غبار را به حداقل می رساند.

پلاستیک گلخانه سبز

پلاستیک گلخانه سبز

محافظت در برابر ویروس

از ویروس های حمل شده توسط ویروس ها و حشرات مضر جلوگیری می کند. مصرف و هزینه ی سموم دفع آفات مورد استفاده در این روش را نیز کاهش می دهد.

دیفیوزر

با اضافه کردن این ویژگی به انواع نایلون گلخانه ای، با ایجاد توزیع متعادل پرتوها از سوختگی گیاهان جلوگیری می کند. از نور خورشید به گلخانه، درجه انتشار ممکن است بسته به آن متفاوت باشد. 

پلاستیک شفاف گلخانه

مهمترین بخشی از یک گلخانه، پوششی است که مانع سرما، باران و اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید می‌شود و به نور خورشید اجازه می‌دهد که به طور کافی درون گلخانه نفوذ کند. پلاستیک شفاف گلخانه باید باعث شود که محصولات درون گلخانه محافظت شده و در فصل‌هایی که معمولاً مناسب برای کشت نیستند، بتواند رشد کنند. این پوشش معمولاً از موادی مانند پلی اتیلن، کوپلیمر، پلی وینیل یا پلی کربنات ساخته می‌شود، هر کدام خواص ویژه‌ای دارند. برای نصب انواع نایلون گلخانه ای نکات زیر را در نظر بگیرید:

 

  1. هنگام نصب، رول پلاستیک گلخانه را فقط زمان نصب باز کنید و از انبار نگهداری طولانی (بیشتر از دو ماه) خودداری کنید.

 

  1. ساختار غیر استاندارد گلخانه ممکن است طول عمر پلاستیک را کاهش دهد؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات فلزی ساختار (مانند پوشش گالوانیزه گرم) استاندارد باشند.

 

  1. نصب پوشش باید توسط متخصصین با تجربه انجام شود تا خسارات ناشی از نصب نادرست به پوشش و محصولات گلخانه ای پیشگیری شود.

 

  1. لایه داخلی و بیرونی پلاستیک گلخانه دارای خواص مختلفی هستند، لذا در نصب به این نکته توجه کنید.

 

  1. بهتر است پلاستیک را به صورت مستقیم بر روی سازه گلخانه پهن کنید یا در صورت استفاده از زمینه دیگری، اطمینان حاصل کنید که سطح صاف و مناسبی دارد تا پلاستیک پاره نشود.

 

  1. پس از نصب، پلاستیک را به حدی سفت کنید که در اثر باد پاره نشود، اما از سفت کردن زیاد آن خودداری کنید تا از بروز تنش‌های نامطلوب جلوگیری شود.

 

  1. در مناطق بادخیز، استفاده از بادشکن مناسب است تا از خسارات ناشی از بادهای شدید جلوگیری شود.

قیمت نایلون یو وی دار گلخانه

نایلون UV در حوزه کشاورزی به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، توانسته است طرفداران زیادی جذب کند و در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد. گلخانه‌داران برای پرورش انواع صیفی‌جات، گل‌های زینتی، میوه، زعفران، قارچ، سبزیجات و سایر گیاهان، با توجه به شرایط جغرافیایی و دمای منطقه، از نایلون‌های UV با درصدهای مختلف استفاده می‌کنند.

پک پلیمر به عنوان تولید کننده نایلون UV، اقدام به تولید این محصول با ابعاد و ضخامت‌های متنوع بر اساس سفارش مشتری می‌نماید. این تولیدات با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در زمینه تولید پلاستیک UV، به منظور پاسخگویی به نیازهای بازار داخلی و بین‌المللی ارائه می‌شود.

تولید نایلون UV با عرض‌های متنوع برای پوشش سقف و دیوارهای گلخانه‌ها، به منظور پرورش گیاهان مختلف در شرایط آب و هوایی متنوع، از مواد اولیه شامل پلی اتیلن و درصدی مشخص از مواد آنتی یووی تشکیل شده است.

با توجه به عدم استحکام قیمت مواد پلی اتیلن، افزودنی آنتی یووی و سایر مواد مورد نیاز، امکان تعیین قیمت دقیق در وب‌سایت منطقی نمی‌باشد. در صورت نیاز به خرید یا استعلام هزینه تولید، تماس با کارشناسان شرکت پوشش پلاستیک صائن توصیه می‌شود.

 

قیمت نایلون یو وی دار گلخانه به عوامل متعددی وابسته است که شامل موارد زیر می‌شود:

– قیمت مواد پلی اتیلن با ترکیب‌های مختلف

– هزینه افزودنی آنتی یووی

– پیشرفت تکنولوژی و عملکرد ماشین‌آلات تولید

– عرض نایلون UV

– وزن رول نایلون عریض UV

– مشخصات سفارش مشتری، که وزن طاقه‌های نایلون UV می‌تواند تأثیری اندکی در هزینه تولید داشته باشد. برخی تولیدکنندگان برای رول‌های سنگین‌تر، هزینه بیشتری در نظر می‌گیرند به دلیل مشکلات حمل و نقل آن‌ها.

 

در این مقاله ی انواع نایلون گلخانه ای، اطلاعات زیادی را در زمینه ی نایلون گلخانه ای و ویژگی هایی که می توان به آنها اضافه کرد را بدست آوردیم. با مطالعه ی مقالات ما می توانید اطلاعات کافی را در زمینه ی انتخاب بهترین نایلون گلخانه ای را بدست آورید. 

مقاله ی نایلون کشاورزی رو حتما مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

3 × دو =

فهرست