چه تفاوتی میان سلفون و نایلون وجود دارد؟

مطالب زیادی در رابطه با تفاوت سلفون و نایلون وجود دارد. افراد همیشه با نگرانی خاصی از سلفون و نایلون ها استفاده می کنند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا خیالتان برای استفاده از سلفون و نایلون کاملا جمع شود.

سلفون یک پوشش شفاف و براق است که از ماده ای به نام سلولز، فرآوری و تولید می شود. سلفون عمدتا بر پایه پروپیلن تولید می شود. با توجه به اینکه سلفون از سلولز ساخته می شود، لازم است ابتدا نگاهی به سلولز و نحوه ساخت آن بیاندازیم.

سلفون و نایلون

سلفون و نایلون

فیلم های سلولزی برای اولین بار توسط شیمیدانان بریتانیایی در اواخر دهه 1990 ساخته و در جهان منتشر شدند. سپس در سال 1995 سلفون توسط شیمیدان سوئیسی به نام جاکوبز ساخته شد. اگرچه جیکوبز در ابتدا هدفی جز جلوگیری از جذب رطوبت را دنبال نمی کرد، اما به زودی با پیشرفت تکنولوژی و گسترش سلفون، به تدریج فرآیند ساخت نه تنها خود سلفون بلکه پوشش ها و روکش های بسته بندی سلفون را نیز گسترش داد.

این امر باعث شد تا تولیدکنندگان ویژگی های مهمی مانند جلوگیری از نفوذ رطوبت، جلوگیری از ورود هوا، وزن کم و مقاومت پیشرفته در برابر فشار را به سلفون اضافه کنند که باعث شد سلفون کارکرد خود را در سایر صنایع مانند بسته بندی، مواد غذایی، دکوراسیون منزل و سایر صنایع مشابه پیدا کند.

اگر که دوست دارید انواع مختلف استرچ غذایی رو ببینید حتما روی لینک بزنید و لذت ببرید.

سلفون چه کاربردهایی دارد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که همیشه از سوی مشتریان عمومی مطرح می شود این است که چرا با وجود نایلون و نایلکس، سلفون لازم است؟

بسته بندی و پوشاندن کالاهای مختلف همواره یکی از مهم ترین دغدغه هایی بوده که بشر در طول تاریخ با آن دست و پنجه نرم کرده است. با این حال، گاهی اوقات پوششی که ما استفاده می کنیم نباید زیاد خودش را نشان دهد تا زیبایی محصول به بهترین شکل خود را نشان دهد. حالا در این مورد سلفون همان نوع بسته بندی خاصی است که این موضوع را پوشش می دهد.

تفاوت سلفون و نایلون در چیست؟

یک سری تفاوت بین سلفون و نایلون وجود دارد. این تفاوت ها هر یک از آنها را به سمت عملکردهای مختلف سوق می دهد. اکنون، ما در این مقاله قصد داریم به بیان برخی از این تفاوت ها بپردازیم.

  1. ضخامت

برخلاف نایلون، سلفون دارای سطح باریک و ساختاری باریک است که منجر به راحتی حمل و نقل، استفاده و نگهداری می شود. اگرچه استفاده از سلفون برای حمل محصولاتی مانند نایلون امکان پذیر نیست، اما بهترین انتخاب برای نگهداری از محصولات غذایی تازه و مستعمل مانند گوشت، کیک، غذای پخته و غیره در طول زمان است.

سلفون و نایلون

سلفون و نایلون

 

  1. چسبندگی

چسبندگی یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین خواص سلفون است، که سلفون را برای ده‌ها هدف به‌ویژه برای بسته‌بندی مواد غذایی و میوه‌های تازه و مستعمل همانطور که قبلاً ذکر شد، قابل استفاده می‌کند. این ویژگی سلفونی این محصول را برای پوشاندن انواع محصولات با کمترین زحمت به هر شکل نامتقارن یا عجیب و غریبی مناسب می کند.

  1. شفافیت

شفافیت جذاب‌ترین ویژگی سلفون است، به گونه‌ای که بیشتر از سایر محصولات بسته‌بندی می‌درخشد. این ویژگی در جلب توجه مشتریان و نزدیک شدن آنها به محصول و تلاش برای لمس آن نقش اساسی دارد. همچنین سلفون را به انتخاب اصلی برای نگهداری و پوشاندن محصولات غذایی تبدیل می‌کند، زیرا به مشتریان اجازه می‌دهد محصول یا غذا را به روش مشخص‌تری شناسایی و بررسی کنند.

  1. وزن

سبک وزن بودن نیز، یکی دیگر از ویژگی های مهم سلفون است که جابجایی محصول تحت پوشش را امکان پذیر می کند. به هیچ وجه احساس وزن اضافه ندارید و با این حال هنوز مطمئن هستید که محصول شما ایمن و تازه و درخشان باقی می ماند و ظاهر خوبی دارد.

کاربردهای مختلف سلفون و نایلون

سلفون معمولاً هنگامی که ارائه و نمایش جذاب کالا مورد نیاز است، ترجیح داده می شود. ظاهری درخشان و شفاف دارد و در لمس کردن بسیار جذاب است. 

برای بسته بندی اقلام کوچک غذا یا نوشیدنی و همچنین دسته گل و هدایایی ایده آل است.

سلفون طراوت را حفظ کرده و حاوی بو است. از نظر شیمیایی نسبت به مواد غذایی بی اثر عمل می کند، بنابراین بر طعم آنها تأثیر نمی گذارد.

از سوی دیگر، کیسه های نایلونی بسته به ضخامت مورد استفاده، دامنه کاربرد وسیع تری دارند:

 1 میلی متر، از گرد و غبار محافظت می کند و اغلب برای مواد غذایی در خرده فروشی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 1.5 میلی متر، ضخامت متوسط که به عنوان کیسه های مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند و محافظت بیشتری را ارائه می دهد.

 3 میلی متر، برای اقلام سنگین تر مانند ابزار، تجهیزات سبک و مبلمان مورد استفاده قرار می گیرند.

توصیه می کنم انواع نایلون شیرینگ پک رو هم ببینید.

برای انتخای سلفون و نایلون به چه مواردی باید دقت کنیم؟

چگونه بسته بندی و کیسه های پلاستیکی مناسب و مورد نیاز خود را تهیه کنیم؟

انواع زیادی از بسته بندی پلاستیکی و کیسه های سلفون را با قیمت های پایین می توانید خریداری کنید، اما بارها و بارها مردم از شفافیت کم سلفونی که خریداری کرده اند، گله می کنند.

ساختار متحرک پلی پروپیلن در نایلون به این معنی است که می‌توان آن را در اطراف لبه‌های تیز یا گوشه‌های نرم پیچیده کرد و مانع از پاره شدن مواد دیگر می‌شود. سازگاری آن به این معنی است که لیست عظیمی از محصولاتی وجود دارد که می توان برای آنها استفاده کرد، از گل های تازه و غذا گرفته تا آثار هنری و کارت های تبریک، در همه ی آنها می توان از این نایلون های پلی پروپیلن استفاده کرد.

چه مدت طول می کشد تا سلفون تجزیه شود؟

سلفون معمولاً در حدود 1 تا 3 ماه تجزیه می شود که بستگی به عوامل محیطی و شرایط دفع آن دارد. طبق تحقیقات، یک لایه سلولزی مدفون، بدون لایه پوششی، تنها 10 روز تا یک ماه طول می کشد تا تجزیه شود.

سلفون و نایلون

سلفون و نایلون

چه چیزی بهتر از سلفون و نایلون است؟

پوشش ها و درب های سیلیکونی جایگزین های مقرون به صرفه ای برای سلفون و نایلون هستند که می توانند بارها مورد استفاده قرار گیرند. روکش های کاسه سیلیکونی و رویه های سیلیکونی را می توان محکم روی کاسه ها و مواد غذایی کشید.

آیا کیسه های سلفون برای غذا بی خطر هستند؟

برای مهر و موم کردن کیسه های هدیه سلفون خود یا ساخت کیسه های بسته بندی مواد غذایی برای کلوچه ها، محصولات پخته شده، آجیل، آب نبات یا هر محصول غذایی خود، از سیلر حرارتی سلفون استفاده کنید.

 کیسه های سلفون جمع نمی شوند، اما قابل آب بندی هستند و FDA و USDA برای استفاده در مواد غذایی مورد تایید هستند. تمام کیسه های سلفون شفاف برای مواد غذایی ایمن هستند پس خیالتان راحت باشد.

مقاله ی قیمت استرچ غذایی را باید حتما ببینید.

کیسه های نایلونی پلی پروپیلن برای چه مواردی استفاده می شود؟

کیسه های بافته شده پلی پروپیلن به طور گسترده ای برای نگهداری و حمل و نقل محصولات کشاورزی مانند خوراک، میوه ها، سبزیجات، محصولات آبزی و غیره استفاده می شود. 

آیا کیسه های نایلون پلی پروپیلن ایمن هستند؟

پلی پروپیلن پلاستیکی است که برای ساختن همه چیز از فرش گرفته تا ظروف خامه ترش، استفاده می شود.

به طور کلی به عنوان یکی از پلاستیک های ایمن در نظر گرفته می شود.

 FDA استفاده از آن را به عنوان یک ماده برای بسته بندی ظرف غذا تایید کرده است و هیچ اثر سرطان زایی مرتبط با پلی پروپیلن وجود ندارد پس در این رابطه هم خیالتان راحت باشد.

سلفون و نایلون، از جمله پرکاربردترین موادی هستند که همگان از آنها استفاده می کنند. در رابطه با این سلفون و نایلون ها سوالات زیادی وجود دارد که در این مقاله به تعداد زیادی از آنها پاسخ داده ایم.

از اینکه ر این مقاله ی شرکت پوشش پلاستیک صائن با ما همراه بوده اید، بسیار ممنونیم و امیدواریم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

1 × 3 =

فهرست