برترین نایلون گلخانه ای از دید مردم کدام است؟

نور زیاد برای رشد سالم گیاهان ضروری است. در حالی که برخی از باغداران گلخانه ای به اندازه ی کافی خوش شانس هستند که دیوارهای گلخانه ای از پانل های شیشه ای دارند، اکثریت قریب به اتفاق گلخانه ها دارای پانل های پلاستیکی سفت و سخت یا ورقه های پلاستیکی هستند که از برترین نایلون گلخانه ای ساخته شده است.

در مقایسه با شیشه، پلاستیک ارزان‌تر، سبک‌تر است و به عبارت ساده‌تر، استفاده از پلاستیک برای ساخت گلخانه آسان‌تر است و همچنین استفاده از برترین نایلون گلخانه ای را آسان تر می کند. نهال ها به پرورش دهندگان این فرصت را می دهند که با کاشت نهال برای کاشت بعدی در باغ، یا با فراهم کردن مکانی که گیاهان گرمسیری بتوانند در زمستان ها زنده بمانند و در عین حال نور کافی را دریافت کنند، در هزینه خود صرفه جویی کنند.

افزودن گلدانهای خودآبیاری، سیستم خنک کننده خودکار و سیستم تهویه خودکار، همگی توانایی گلخانه را برای مراقبت از گیاهان افزایش می دهند.

انتخاب بهترین پلاستیک گلخانه ای شامل در نظر گرفتن آب و هوای محلی و تعیین برترین نوع و اندازه ی گلخانه برای گیاهان در حال رشد است.

برترین نایلون گلخانه ای

برترین نایلون گلخانه ای

 

قبل از اینکه این کار را انجام دهید، در مورد انواع مختلف پلاستیک های موجود برای پوشش گلخانه و اینکه چرا آنها برای بسیاری از پروژه های پوشش گلخانه ای مناسب هستند، بیاموزید.

در زمان انتخاب برترین نایلون گلخانه ای به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

اندازه ی گلخانه، دوام و هزینه ی مواد و انواع گیاهانی که قصد دارید بکارید، همگی در هنگام خرید برترین نایلون گلخانه ای پلاستیکی را در نظر گرفته می شوند.

اولین مسئله ای که باغبانان جدید متوجه میشوند، تنوع گسترده ای از پلاستیک های موجود در بازار است، از تخته های سفت و سخت که به یک قاب گلخانه ای محکم نیاز دارند تا رول های پلاستیکی سفارشی که برای پوشش گلخانه های حلقه ای یا گنبدی استفاده می شوند.

در بسیاری از جوامع، گلخانه های مدور به حیاط ها اضافه می شوند و اغلب نیازی به مجوز ندارند.

اما برای ایمنی، قبل از مونتاژ با مقامات ساختمان محلی خود و هر انجمن صاحب خانه ای (HOA) مشورت کنید.

نکته ای که وجود دارد این است که عموما در تمامی نایلون های گلخانه ای میزان استانداردی مقاومت وجود دارد. ولی اگر در منطقه آب و هوایی خاصی زندگی می کنید یا در شرایط خاصی زندگی می کنید که نیازمند مراقبت بیشتری هستید، باید در نوع نایلون گلخانه ای خود بسیار دقت کنید.

یکی از بزرگترین مزایایی که نایلون گلخانه ای دارد این است که، اجازه عبور نور را برای محصولات شما می دهد، در حالی که به طور همزمان از گیاهان شما هم مراقبت می‌کند. این مزیت باعث شده است که ما علاقه بسیار زیادی به نایلونهای گلخانه ای داشته باشیم. و همچنین باید گفته شود که انواع مختلف پلاستیک مزیت های مربوط به خودشان را دارند، که در ادامه مقاله به طور مختصر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

  • پلی اتیلن:  یکی از معروف ترین انواع پلاستیک هایی که در نایلون های گلخانه ای استفاده می شود، پلی اتیلن است. این پلاستیک قیمت بسیار مناسبی دارد و همچنین در اندازه‌های بسیار بزرگ وجود دارد که در انواع گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. برندهای مختلف ممکن است که کیفیت های متفاوتی داشته باشند و همچنین از مواد مختلفی استفاده کرده باشند که باید مورد بررسی قرار بگیرند.
  • پلی کربنات: قیمت پلی کربنات  نسبت به پلی اتیلن بیشتر است. ولی در عوض مقاومت بیشتر و همچنین طول عمر بیشتر از ۷ سال را برای شما به ارمغان می آورد. پلی کربنات به همان اندازه ای که شیشه تمیز و شفاف است، به همان اندازه شفاف و تمیز است. ولی نکته ای که در مورد آن وجود دارد این است که، پلی کربنات انعطاف پذیر نیست و برای گلخانه هایی که نیاز به نایلون گلخانه ای انعطاف پذیر دارند یعنی سقفی گنبدی شکل دارند مناسب نیست. پس در انتخاب بهترین نایلون گلخانه ای باید دقت کنید.
  • پلی وینیل کربنات: یکی دیگر از انتخاب های شما می تواند پلی وینیل کربنات باشد. این نوع حتی از پلی کربنات هم خوش قیمت است. به شکل چند لایه به فروش می رسد و ضخامت بسیار بالایی دارد.

مواد سازنده ی برترین نایلون گلخانه ای:

توانایی پلاستیک ها در ورود نور و در عین حال محافظت از گیاهان در برابر عناصر، آنها را به ماده ی ایده آلی برای گلخانه ها تبدیل می کند.

با این حال، انواع مختلف پلاستیک، مزایا و ملاحظات خاص خود را دارند. که در این قسمت در رابطه با مواد سازنده ی بهترین پلاستیک گلخانه ای صحبت خواهیم کرد.

  • پلی اتیلن:

رایج ترین نوع پلاستیک مورد استفاده برای گلخانه ها، پلی اتیلن یا «پلی» در گلخانه های کشاورزی، تجاری و خانگی است. 

استفاده از پلی اتیلن مقرون به صرفه است و در رول های بزرگ برای نصب بر روی قاب های بیرونی گلخانه ها عرضه می شود. در حالی که لایه ی پلی اتیلن به اندازه ی پلاستیک های سفت و سخت برای محافظت مناسب نیستند، ولی در این حالت سوراخ ها و پارگی ها به راحتی قابل ترمیم هستند.

انواع مختلف مواد سازنده ی نایلون ها حاوی “کوپلیمرهای” پلاستیکی هستند که خواص اضافی را ارائه می دهند. برای گلخانه های چوبی و فلزی از فیلم پلی اتیلن استفاده کنید، اما از گلخانه های قاب پی وی سی خودداری کنید.PVC در حالت خالی خود می تواند پلی اتیلن را در طول زمان تجزیه کند.

  • پلی کربنات:

یک سیستم پلاستیکی پلی کربنات سفت و سخت در ورق های پلاستیکی صاف یا موجدار برای نصب در طرفین و بالای گلخانه ارائه می شود. پلی کربنات گران تر از پلی اتیلن است، اما بسیار بادوام تر – تا 7 سال یا بیشتر – و بسیار محکم تر است. یک مزیت این نایلون ها این است که پلی کربنات تقریباً به اندازه ی شیشه شفاف است، اما به دلیل انعطاف پذیری آن، پلاستیک برای نصب روی گلخانه های گنبدی مناسب نیست.

  • پلی وینیل کربنات:

یکی دیگر از مواد بادوام پلی وینیل کربنات است که گاهی در ساخت برترین نایلون گلخانه ای استفاده می شود، اما حتی از پلی کربنات گران تر است. معمولاً در چندین لایه با یک ورق موجدار بین دو ورقه صاف تا شده و در برابر بادهای شدید مقاوم استفاده می شود. پلی وینیل کربنات کمی شیری رنگ است و در بسیاری از روکش های مات موجود است.


برای آگاهی و خرید انواع نایلون گلخانه ای حتما روی لینک بزنید.


اندازه و ضخامت برترین نایلون گلخانه ای:

در حالی که ضخامت ورق های پلاستیکی سفت و سخت از یک ورق 1/16 اینچی تا ورق های چند لایه 1 اینچی متفاوت است، فیلم پلی اتیلن بسیار نازک است. اکثر فیلم های پلی اتیلن دارای ضخامت 6 میلی متری برای پوشش گلخانه ها هستند. یک میل برابر با 0.001 اینچ است، بنابراین یک فیلم پلی اتیلن 6 میلی متری تنها 0.006 اینچ ضخامت دارد. تولیدکنندگان معمولاً بسته به عنصر، 2 یا 3 سال از یک فیلم پلاستیکی استاندارد 6 میلی متری استفاده می کنند.

لایه ای از پلی اتیلن نازک تر از 6 میلی متر، اغلب نمی تواند باد را تحمل کند و مستعد پارگی است. فیلم‌های ضخیم‌تر، در دسترس تر هم هستند، از جمله 10 میلی‌متر و 14 میلی‌متر. در برخی موارد، این فیلم‌های پلاستیکی با کیفیت می‌توانند تا 5 سال دوام بیاورند.

 

برترین نایلون گلخانه ای

برترین نایلون گلخانه ای

 

برترین پلاستیک گلخانه ای تک لایه ای و دو لایه ای:

ورق های پلاستیکی سفت و سخت، تنها نوع برترین نایلون گلخانه ای نیستند که به صورت لایه ای عرضه می شوند. فیلم پلی اتیلن نیز در یک سیستم دو لایه با شکاف هوا یا سوراخ موجود است. این گرانتر از فیلم پلی اتیلن تک لایه است، اما عایق بیشتری را فراهم می کند و گاهی اوقات می تواند 5 سال یا بیشتر دوام بیاورد.

مهمترین مزیت هر پلاستیک چند لایه، افزایش مقدار حرارت است. می تواند تفاوت دمایی باقیمانده یا زیر صفر را برای گلخانه ها نگه دارد. اما برای حفظ دمای مناسب، تنها به گلخانه های پلاستیکی وابسته نیستید. بسته به افت دما ممکن است دماهای متفاوتی مورد نیاز باشد.

 

امکانات اضافه تر نایلون گلخانه ای:

شرایط رشد از منطقه ای به منطقه دیگر، به طور گسترده ای متفاوت است، بنابراین انتخاب برترین نایلون گلخانه ای مستلزم در نظر گرفتن این است که آیا حفاظت اضافی مورد نیاز است یا خیر. خوشبختانه، پرورش دهندگان گلخانه ای گزینه های مختلفی برای انتخاب دارند.

مطالعه ی مقاله ی  نایلون گلخانه ای دست دوم را توصیه می کنم.

 

ضد چکه:

پلاستیک های سخت شده ی ضد یخ، که به عنوان “کنترل میعانات” نیز شناخته می شوند، با عاملی درمان می شوند که کشش سطحی را کاهش می دهند و باعث می شوند که قطرات به جای نشستن روی گلخانه یا چکه کردن،در داخل گلخانه ایجاد شوند.

 

کاهش اتلاف حرارت در شب:

برای کمک به گرم نگه داشتن شما در شب هنگام کاهش دما، برخی از پلاستیک ها دارای مادون قرمز هستند تا گرما را کاهش دهند.

 

کاهش افزایش گرمای روز:

در آب و هوای گرمسیری و آفتابی، دمای داخل گلخانه می تواند در طول روز به طور نامناسبی گرم شود. پلاستیک حاوی مقداری آنتی اکسیدان است که افزایش دما را در طول روز کاهش می دهد. با این حال، کشاورزان هنوز به راهی برای تهویه گلخانه ها نیاز دارند.

 

محافظ UV:

پلاستیک گلخانه ای با محافظ UV برای جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش طراحی شده است که می تواند گونه های خاصی از شته ها و مگس های سفید را کاهش دهد. مسدود کننده های UV نور مفید را فیلتر نمی کنند، آنها فقط به اشعه UV آسیب می رسانند.

 

انتشار کنترل شده:

مانند سیستم های پلاستیکی که گرمای روز را کاهش میدهند، نور کنترل شده ای که وارد گلخانه می شود، ملایم می شود و به گیاهان سایه ی بیشتری، اما نه پرتوهای داغ مستقیم، را می دهد.

 

انتقال نور:

این درصدی است که تولیدکنندگان تجاری معمولاً هنگام خرید گلخانه های پلاستیکی به دنبال آن هستند. سیگنال تشعشع فعال فتوسنتزی PAR (تابش فعال فتوسنتزی) کیفیت نوری را که پلاستیک به گیاهان می دهد، را منعکس می کند. پلاستیک های مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش دارای رتبه PAR تقریباً 88 تا 91 درصد و پلاستیک هایی با پوشش ضد یخ دارای رتبه PAR تقریباً 82 تا 87 درصد هستند.

 

اینا همه موارد بسیار زیادی بودند که ما در رابطه با برترین نایلون گلخانه ای برای شما گفتیم. نکته ای که وجود دارد این است که ما نمی‌توانیم بگوییم که بهترین پلاستیک گلخانه ای برای شما کدام است. بهترین پلاستیک گلخانه ای را بر اساس نیاز خودتان باید مشخص کنید یعنی بر اساس اینکه شما چه نیازهایی در گلخانه ی خودتان دارید برترین نایلون گلخانه ای برای شما تعریف پیدا میکند.

برترین نایلون گلخانه ای

برترین نایلون گلخانه ای

 

سخن پایانی

 در این مقاله از سایت پوشش پلاستیک صائن در رابطه با برترین نایلون گلخانه ای صحبت کردیم. برای شما امکانات بسیار زیادی را نام برده ایم، که یک نایلون گلخانه ای بسیار خوب می‌تواند این ویژگی ها را داشته باشد. شما بر اساس اینکه به چه ویژگی هایی نیاز دارید، نایلون گلخانه ای خود را انتخاب می کنید.

 

 مطالعه مقالات مربوط به نایلون شیرینگ پک و فیلم استرچ را به شما معرفی می کنیم.

 

 امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

17 + پنج =

فهرست