فیلم استرچ | کارخانه تولید فیلم استرچ

فیلم استرچ یکی از محصولات اصلی شرکت پوشش پلاستیک صائن است. از زمان هاي بسيار قديم، انسان ها تلاش مي كردند كه با استفاده از مواد طبيعي براي خود چيز هاي مختلفي بسازند ولي هميشه با مشكلاتي مواجه مي شدند. مثلا آن ها نمي توانستند به راحتي اشكال كروي بسازند براي همين اجسام و بنا هاي به ياد مانده از دوران هاي بسيار قديم بيشتر داراي لبه و تيزي است علاوه بر آن انسان ها هميشه به دنبال راهي براي افزايش ماندگاري غذا، مايعات و… بوده اند ولي هميشه مقداري از اين مواد فرسوده مي شدند.

اين دو دليل به همراه دلايلي ديگر، انسان را به سمت ساخت پلاستيك كشاند. در طول زمان، دانشمندان تلاش هاي زيادي براي ساخت پلاستيك كردند. آنها توانستند پلاستيك هايي با مواد طبيعي بسازند با اين حال ساخت اين پلاستيك ها توسط طبيعت محدود مي شد. با كشف خواص نفت، دانشمندان فهميدند كه مي توانند پلاستيك هايي با خواص خيلي زياد طراحي كنند. مثلا مي توانند پلاستيك هاي براي بسته بندي مواد غذايي بسازند يا حتي توانستند با طراحي سرنگ هاي پلاستيكي جان بسياري از آدم ها را نجات دهند.

اين شاهكار به دليل خواصي نظير شكل پذيري زياد، واكنش پذيري بسيار كم و نارسانايي توانست محافظي براي رشته هاي مسيِ سيم ها باشد، به همين دليل شما به راحتي به تلفن، اينترنت و حتي برق دسترسي داريد. اين مقدمه كمي طولاني شد ولي حداقل فهميديم كه زندگي ما بدون پلاستيك تقريبا شبيه قرن 16 ميلادي مي شد و اين دليلي واضح براي قدرداني از دانشمندان بزرگي است كه زندگي خود را فداي زندگي راحت تر ما كرده اند است. حال كه كمي با خواص پلاستيك آشنا شديم بهتر است به بحث اصلي خود بپردازيم.

شما می توانید مقاله ها ی مربوط به نایلون شیرینگ پک، استرچ غذایی، نایلون گلخانه ای و نایلون کشاورزی را مطالعه بفرمایید.

فیلم استرچ

 


  • ارائه چند قیمت مناسب فیلم استرچ
  • خریدی مطمئن و ایمن همراه با پشتیبانی
  • کشسانی بودن فیلم استرچ
  • فیلم استرچ با قابلیت چسبندگی بالا
  • قابل سفارش در ابعاد و اندازه‌های درخواستی

 

فیلم استرچ
  1. خانه
  2. فیلم استرچ
  3. فیلم استرچ | کارخانه تولید فیلم استرچ

نایلون استرچ چیست؟

معرفی نایلون استرچ ( فیلم استرچ چیست؟ )

معناي واژه انگليسي استرچ در زبان فارسي، كشسان است بنابراين فیلم استرچ، پلاستيكي است كه خاصيت كشساني زيادي دارد و كاربرد آن بسته بندي اجسام است. اگر عكس و فيلم هاي نحوه كاركرد اين پلاستيك را ديده باشيد متوجه مي شويد كه اين پلاستيك خاصيت چسبندگي دارد. با اين حال خاصيت چسبندگي فيلم استرچ شبيه خاصيت چسبندگي چسب نيست. يعني چه؟ بيايد يك آزمايش ذهني انجام دهيم.

فرض كنيد يك مكعب فلزي داريد. دو طرف اين مكعب را توسط دستگاهي كش مي دهيم. پس از اينكار متوجه مي شويم كه مكعب شكل خود را از دست داده. ولي اگر همين كار را با مكعبي از جنس فيلم استرچ انجام دهيم، مي بينيم كه سعي مي كند دوباره به شكل اوليه خود برگردد، به اين ويژگي خاصيت الاستيكي مي گويند.

خوب حالا اگر نايلون استرچ را دور يك جسم محكم بكشيم، نايلون سعي مي كند كه به حالت اول خود برگردد و به همين دليل به جسم مي چسبد. اين ويژگي فيلم استرچ كاربرد هاي زيادي دارد.

فیلم استرچ چیست ؟

نایلون استرچ نام دیگر نایلون سلفون است. این محصول دارای قابلیت الاستیکی و چسبندگی می باشد و حالت شفاف گونه دارد.
یکی از دیگر از تولیدها پلیمری و یا این که به لهجه عامیانه نایلونی , فیلم استرچ می‌باشد که از مواد پتروشیمی ایجاد می شود با اعتنا به تکنولوژی امروزه در بیشتر صنعت ها ازجمله غذایی و صنعتی و ساختمانی مورد استفاده است . جایگزین قابل قبولی برای بسته بندی های کهن پالتی است که نیز مقرون به صرفه و محکمتر و راحتتر از تولیدها دیگر است.

این کالا که معمولا با استفاده از دستگاه های نیمه اتوماتیک و یا به صورت دستی مورد مصرف قرار می گیرد، با توجه به اطلاعات دریافت شده از مشتری تولید و جهت محافظت از محصول چیده شده بر روی پالت، در اختیار کاربر قرار می گیرد. فیلم استرچ پاور رپ که می تواند با توجه به نحوه عملکرد دستگاه، نوع محصول، نحوه چیدمان و سلیقه اپراتور با ویژگی های متنوع تولید گردد، با کشش ۴ برابر (۴۰۰درصد) و با ضخامت ۱۲ الی ۵۰ میکرون توسط شرکت ما تولید و به بازار عرضه می گردد.

استرچ

ویژگی های و کاربرد این محصول خوب کدام اند؟

در صنایع مختلف از این محصول  برای بسته بندی انواع و اقسام محصولات استفاده می شود.  از ویژگی های جالب این نوع از نایلون ها خاصیت کشسانی بودن و حالت چسبناکی و نازک بودن آن می توان اشاره کرد.  برای مثال بیشترین کاربرد صنعتی ، در بخش پالت بندی کالا ها است.

همان طور که می دانید پالت بندی باعث می شود بتوان به راحتی کالا ها را جابه جا کرد و  باز این کار از هزینه های حمل و نقل  و هدر رفت زمان کم نمود.  با کشیدن نایلون استرچ بر روی محصول می توان از رطوبت و همچنین ورود گرد و غبار به داخل آن جلوگیری نمود. تولید استرچ توسط مجموعه پوشش پلاستیک با کیفیت بالا و با استفاده از بهترین تجهیزات با ضریب کشسانی بالا انجام می شود. حداقل خاصیت کشسانی در تولید استرچ 400 و حد اکثر 600 می باشد.

موارد استفاده از نایلون استرچ چیست؟

نایلون استرچ که توسط پوشش پلاستیک تولید می شود کاربرد های گوناگونی در زمینه های مختلف و برای مصارف صنعتی و تجاری دارد. در ادامه به بیان برخی از این کاربرد های می پردازیم:

  • برای پالت بندی محصولات و کالاهای مختلف در صنایع و کارخانجات تولیدی
  • برای بسته بندی محصولات سپر سازی ، قطعه سازی و خودرو سازی کاربرد گسترده ای دارد.
  • در صنایع تولیدی سرامیک ها و قطعات تزئینی به عنوان روکش کاربرد دارد.
  • به عنوان روکشی مناسب در بخش مواد غذایی ،آشامیدنی و داروسازی کاربرد دارد.
  • در تولید حلال های شیمیایی ، رنگ سازی و چسب و رزین
  • کاربرد در بخش خانگی و اداری برای مبلمان خانگی و اداری
  • کاربرد در لوازم آشپزخانه
  • کاربرد در محصولات اسباب بازی برای کودکان مثل عروسک سازی
  • در تولید لوله و شلنگ
  • در کاغذ دیواری ، لمینت و پارکت
  • در تولید پلی استر و قاب های چوبی
استرچ
استرچ

خاصیت کششی فیلم استرچ

یکی از مهمترین ویژگی های فیلم استرچ به خاصیت کششی آن مربوط میشود و  میتوان با توجه به همین قابلیت آنرا در دور تا دور کالا کشیده و بسته بندی بسیار خوبی را انجام داد.

خاصیت کششی باعث میشود تا چندین محصول و کالا را به خوبی در کنار یکدیگر نگاه داشته بدون اینکه حرکت کرده و از کنار یکدیگر جدا شوند. خاصیت کششی این محصول یک مزیت دیگر را نیز برای آن همراه خواهد داشت و آن تمیز ماندن سطح محصول و کالا میباشد. دلیل تمیز ماندن سطح نیز چسبندگی بسیار خوب استرچ است که اجازه نفوذ گرد و غبار و آلودگی را به هیچ وجه نخواهد داد.
خاصیت کششی پالت بند به حدی است که حتی اگر با فشار زیاد هم نایلون کشیده شود از هم مشکلی برای آن بوجود نخواهد آمد.

 پالت چیست ؟

استرچ پالت تشکیل شده از مواد پلی اتیلنی است که دارای خاصیت کششی بسیار بالا و همینطور چسبندگی و شفافیت زیادی دارد که یکی از بهترین پلاستیک بسته بندی محصولات در صنایع است که از جهات مختلف محافظ محصول می شود.
از مزایای خوب نایلون استرچ قابلیت ضد  گرد و خاک و ضد رطوبت است  که  باعث ماندگاری زیاد کالا و کم شدن هزینه حمل و نقل و باعث افزایش راندمان صنعت می گردد.

تولید استاندارد شرکت به شرح زیر است:

1- استاندارد:
استرچ استاندارد ویژه پالت پیچی و بسته بندی مواد
• ضخامت 23 میکرون |  عرض50 سانتی متر | طول 1000 متر | میزان کشش 500 درصد | مورد استفاده در دستگاههای استرچ پیچ با سرعت استاندارد

2- ممتاز:
• ضخامت 23 میکرون | عرض 50 سانتی متر | طول 1000 متر | کشش 700 درصد | مقاوم در برابر سوراخ شدن (Puncture resistance) | دارای عالی Dart Impact Strength  | مورداستفاده در دستگاههای استرچ پیچ با سرعت بالا
3- فیلم استرچ مقاوم در برابر اشعه uv
4- فیلم با ضخامت 10 و 12 میکرون با عرضهای 10، 15 و 20 سانتیمتر ویژه بسته بندی لوله، شیلنگ و ….
5- فیلم با خواص ویژه جهت بسته بندی تولیدات کشاورزی.

برای دسترسی به انواع نایلون کشاورزی حتما روی لینک بزنید.

كاربرد هاي فيلم استرچ ها کدامند؟

بياييد فرض كنيم كه شما مدير بخش بسته بندي اجسام توليد شده در يك كارخانه هستيد، الان باهم مي خواهيم بررسي كنيم كه نايلون استرچ چه فوايدي مي تواند داشته باشد:

مثلا فرض كنيد مي خواهيد چند جسم را كنار هم قرار دهيد تا بتوانيد همه آن هارا هم زمان منتقل كنيد. اولين فكري كه به ذهن مي آيد استفاده از كارتن استفاده كنيد. بنظر شما كارتن چه محدوديت هايي دارد؟ اول از همه اينكه كارتن ها به صورت آماده در كارخانه شما وجود ندارند! يعني بايد اضلاع آن را در كارخانه به هم وصل كنيد يا كه براي تعداد كمي كارتن، حجم زيادي از تريلي باربري را اشغال كنيد.

دوم اين كه معمولا كارتن ها به شكل مكعب هستند و اين يعني محدوديت. اگر اجسام كاملا به شكل مكعب كنار هم قرار نگيرند، احتمال تكان خوردن آن ها در زمان حمل و نقل بسيار زياد است و بنابراين احتمالا آسيب خواهند ديد. علاوه بر آن، پس از ارسال اجسام، كارتن ها حجم زيادي را اشغال خواهند كرد و كار را دو چندان مي كند. حتي ممكن است كه كارتن پاره يا باز شود و اجسام از آن خارج شوند.

حال اگر از فيلم استرچ استفاده كنيد، به دليل خاصيت چسبندگي، اين اجسام در جاي خود محكم مي شوند و از جاي خود خارج نمي شوند پس در زمان حمل و نقل آسيب نمي بينند. همين كار، اساس بسته بندي در كارخانه ها است.در كارخانه ها، اجسام بر روي پالت قرار ميگيرند و معمولا توسط دستگاه هايي(البته بدون دستگاه هم مي شود اين كار را انجام داد.) نايلون استرچ چند دور آن ها پيچيده مي شود.

با اين كار هم اجسام به هم مي چسبند و جابجايي آن ها راحت تر مي شود. بنظر شما نايلون استرچ چه فوايد ديگري دارد؟ ديگر شما نيازي به سر هم كردن نايلون نداريد! فيلم نايلون به صورت آماده وجود دارد و فقط بايد اجسام را بسته بندي كنيم. از طرفي پس از مصرف حجم بسيار كمي اشغال مي كنند و مي توانيد به راحتي آن هارا به مركز بازيافت بدهيد. وقتي كه اجسام را توسط نايلون مي پوشانيد، مطمعن هستيد كه گرد و خاك و حتي رطوبت تاثيري روي جسم نمي گذارد چون يك لايه محافظ روي آن قرار دارد.

حتي بعضي از نايلون هاي استرچ مانع اثرگذاري نور خورشيد بر اجسام مي شود(UV stretch wrap) كه معمولا در صنايع غذايي از آن استفاده مي شود و باعث افزايش عمر مواد خوراكي مي شود. اين همه درباره كارتن بد گفتيم ولي هميشه فيلم استرچ از كارتن بهتر نيست. مثلا اگه چيز هايي كه بسته بندي مي كنيد به تكان خوردن حساس نباشند بهتره از كارتن استفاده كنيد به عنوان مثال بسته هاي چيپس و پفك توسط كارتن بسته بندي مي شوند نه نايلون استرچ!

برای آگاهی و دسترسی به انواع نایلون استرچ حتما روی لینک بزنید.

انواع فیلم استرچ کدامند؟

  1. فیلم استرچ دستی

فیلم استرچ دستی به طور خاص برای اعمال دستی طراحی شده است و بنابراین معمولاً در عملیات بسته بندی کم حجم استفاده می شود.

  1. فیلم استرچ ماشینی

فیلم استرچ ماشینی فیلمی است که به طور خاص برای استفاده با دستگاه استرچ طراحی شده است و معمولاً در عملیات بسته بندی با حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از انواع متداول فیلم استرچ های ماشین عبارتند از:

  • فیلم استرچ دمشی:

 با استفاده از فرآیند اکستروژن دمشی تولید می شود. این فرآیند شامل دمیدن رزین های گرم شده در یک حباب است. سپس حباب به ورقه هایی تبدیل می شود که نورد می شوند و روی یک لوله هسته اعمال می شوند.

  • فیلم کششی ریخته گری:

 با استفاده از فرآیند اکستروژن ریخته گری تولید می شود. این فرآیند شامل تغذیه رزین های گرم شده از طریق یک خط غلتک سرد شده است که سپس فیلم را جامد می کند.

  • فیلم Pre-Stretched :

 فیلمی است که در طول فرآیند تولید از قبل کشیده شده است.

فیلم استرچ

فیلم استرچ

 

ﻓﯾﻠم اﺳﺗرچ پاﻟت چیست؟

فیلم استرچ پالت، یک نوع روکش بسته‌بندی بسیار نازک است که دارای قابلیت کشش بسیار زیادی می‌باشد. این محصول از مواد پلی اتیلن تهیه شده است و به طور عمده برای بسته‌بندی، نگهداری و تثبیت کالاها بر روی پالت‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این فیلم و کشیدن آن دور پالت، نیروی کشش به آن اعمال می‌شود و در برخی موارد، طول فیلم حتی تا ۳۰۰ درصد افزایش می‌یابد. علاوه بر این، استفاده از فیلم استرچ صنعتی در اطراف بار و کالاها باعث ایجاد نیروی انقباضی می‌شود که آنها را به صورت محکم در مکان خود حفظ می‌کند. در بازار، این محصول با عناوین مختلفی همچون نایلون استرچ صنعتی، استرچ پالت و سلفون پالت بند معروف است.

کاربرد فیلم استرچ پالت چیست؟

بسته‌بندی و صنایع تولیدات:

این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا جعبه‌ها، کارتن‌ها، بسته‌ها و برخی محصولات صنعتی را با ابزارهای بسته‌بندی مناسب بسته‌بندی کنید. (بسته‌بندی محصولات غذایی، آشامیدنی و داروسازی)

حمل و نقل بارها:

در حوزه حمل و نقل، بسته‌بندی ایمن و محکم بارها بسیار اهمیت دارد. استفاده از فیلم استرچ صنعتی به عنوان یک راهکار کارآمد و اقتصادی برای بسته‌بندی بارها به‌کار می‌رود، تا بارها در طول حمل و نقل محافظت شده و خطر آسیب‌های ممکن کاهش یابد.

صنعت لجستیک و انبارداری:

فیلم استرچ پالت به عنوان یک روش مؤثر برای بسته‌بندی بارها در انبارها و هنگام بارگیری و تخلیه کالاها از انبارها شناخته می‌شود. این کار به بهبود مدیریت فضا، کاهش آسیب‌ها و افزایش بهره‌وری در صنعت لجستیک کمک می‌کند.

حفاظت از محصولات در فروشگاه‌ها:

در فروشگاه‌ها و مراکز خرده‌فروشی، استفاده از فیلم استرچ پالت به عنوان پوشش محصولات و کارتن‌ها می‌تواند در حفاظت آنها در برابر آسیب‌ها مؤثر باشد.

تثبیت بار بر روی پالت:

استفاده از فیلم استرچ صنعتی به تثبیت بارها بر روی پالت‌ها هنگام بسته‌بندی و حمل و نقل کمک می‌کند تا هنگام انتقال مشکلی به وجود نیاید و بارها به سلامت مقصد برسند.

 

کاربرد فیلم استرچ پالت در صنایع تولیدی

– تولید کاشی، سرامیک، آجر و بلوک سیمانی

– اسباب بازی

– تولید لوله و شیلنگ

– تولید کاغذ دیواری

– قاب‌های چوبی و پلی استر

– خودروسازی، سپرسازی و قطعه‌سازی

– لوازم آشپزخانه

– پالت‌بندی

– رنگ‌سازی

– تولید چسب و رزین

– کامپیوتر و لوازم جانبی

 

مواردی که در خرید فیلم استرچ باید به آنها دقت کنید:

بسته به نوع استفاده، صدها نوع مختلف فیلم استرچ در بازار موجود است. با این حال، فاکتورهای دیگری جدا از کاربرد، ارزش سلفون را تعیین می‌کنند که باید به آنها دقت کنید. این شامل:

طرح و رنگ

به طور معمول، فیلم استرچ شفاف است. نمای خوبی از کالا را ارائه می دهد و حمل و نقل را آسان می کند. اگر اولویت خاصی ندارید، سلفون رنگی یا چاپ شده را انتخاب کنید. این سلفون ها نیمه شفاف هستند و باعث می شوند تا حدی کالای شما قابل مشاهده باشد.

رول و ورق

فیلم استرچ در دو فرمت متفاوت عرضه می شود. رول ها و ورق های جداگانه می توانند وجود داشته باشند. هر دوی اینها مزایا و معایبی دارند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

رول سلفون ارزش بیشتری نسبت به قیمت خودش دارد. ورق های سلفون از قبل اندازه گیری شده هستند و برش خورده اند. این ورق ها ممکن است برای شما هزینه بیشتری داشته باشند، و همچنین راحتی زیادی را ارائه می دهند.

طول

می دانیم که رول های سلفون بیشترین طول را در اختیار ما قرار می دهند، اما معمولاً شما فقط به سلفون در حد دو برابر کالای خود  نیاز دارید. بنابراین، اگر به طور مکرر از ورق های سلفون استفاده نمی کنید، دلیلی برای خرید عمده لوازم وجود ندارد.

اگر می خواهید یک بار از متریال استفاده کنید، طول مورد نیاز را اندازه بگیرید و بر اساس آن انتخاب کنید. 

ضخامت

برخلاف سایر موارد، ضخامت فیلم استرچ را برحسب میکرون اندازه گیری می کنیم. هزار میکرون برابر است با یک میلی متر (1000 میکرون=1 میلی متر). بنابراین، اگر می خواهید پوشش ضخیم تری داشته باشید، باید به دنبال میکرون های بالاتر باشید.

اما چرا باید یک فیلم استرچ ضخیم بخریم؟ این موضوع تا حد زیادی به کالای شما وابسته است. اگر کالای خاص و حساسی دارید، برای محافظت بهتر آن را در سلفون ضخیم تری بپیچید.

توصیه می کنیم که مقاله ی نایلون حباب دار را مورد مطالعه قرار دهید.

تصاویر بیشتر از فیلم استرچ پوشش پلاستیک صائن

انواع دستگاه استرچ

استرچ افقی

وجود یک مدل از استرچ کننده ها در صنایع تولیدی کوچک و بزرگ اجتناب ناپذیر است . به همین منظور برای بسته بندی و مراقبت صحیح تر و همچنین زیبایی بصری، قطعات و تولیدات طویل را به کمک پیچ افقی نایلون پیچی می کنند.

از بسته بندی پروفیل های آلومینیوم و پی وی سی گرفته تا طاقه پارچه و فرش را می توان به کمک  این نوع ماشین سلفون پیچی نمود .

استرچ
استرچ

استرچ جک پالت

کارگاه ها ، صنایع کوچک و انبارهایی که فاقد دستگاه لیفتراک برای جابجایی و قرار دادن پالت ها به روی دستگاه استرچ هستند از استرچ جک پالت استفاده می کنند.

بدین منظور، این دستگاه مجهز به یک جک برای بلند و سوار کردن محصول به روی صفحه گردان و انجام عملیات پیچی شده است. دستگاه مجهز به سنسور تنظیم ارتفاع است .

استرچ دروازه ای

برخی از وسایل و تجهیزات به دلیل حجم زیاد و فوق سنگین بودن امکان قرار گرفتن به روی دستگاه های استرچ معمولی را ندارند، به همین علت با وجود پیکر بندی دروازه ای شکل از از این نوع ماشین استفاده می شود .

ماشین فوق محدودیت وزن برای پالت ندارد و توانایی بسته بندی ۷۰ پالت در ساعت را داراست.

استرچ
استرچ

استرچ رولی

همانطور که از نام دستگاه قابل تشخیص است از دستگاه رولی به منظور بسته بندی محصولات توپی یا رولی مانند : رول های فرش ، مقواهای لوله ای شکل، توپ های پارچه ای ، انواع لوله ها ، الوار و … استفاده می گردد.

به همین منظور دو عدد غلطک بر روی بستر دستگاه تعبیه شده که محصولات با قرار گرفتن روی آن ها سلفون پیچی می شوند. این غلطک ها قابلیت کنترل سرعت را دارند.

مزایای استفاده از فیلم استرچ

 

فیلم استرچ خاصیت ارتجاعی و کشسانی بالایی دارد و برای بسته بندی پالت و اقلام مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلفی از فیلم استرچ ها وجود دارند.

 

4 مزیت اصلی فیلم استرچ

استفاده از فیلم کششی مزایای زیادی دارد. در این بخش از مقاله سه مزیت مهم استفاده از فیلم استرچ را عنوان می کنیم.

حفاظت بالا از محصولات با کشش مناسب

فیلم استرچ از محصولات در برابر رطوبت، گرد و غبار و کثیفی محافظت می کند. با انتخاب فیلم استرچ مناسب و باکیفیت، می توانید از سالم بودن کالای خود در هنگام حمل و نقل مطمئن باشید. فیلم استرچ از گم شدن اشیا نیز جلوگیری می کند.

مقرون به صرفه بودن آن

بسته بندی با استفاده از فیلم استرچ جایگزین بهتری برای انواع دیگر بسته بندی است. فیلم استرچ نسبت به سایر گزینه ها و همچنین از نظر مصرف انرژی ارزان تر است.

بسته بندی آسان 

استفاده از فیلم استرچ برای بسته بندی، بسیار آسان است.

قابل بازیافت بودن

قابلیت بازیافت یکی از مهمترین مزایای فیلم استرچ است ک باعث محبوبیت بالای آن شده است. این نکته مخصوصا در کشورهای اروپایی بسیار بااهمیت است.

برای آگاهی از لیست کارخانه های تولید فیلم استرچ کدامند؟ حتما روی لینک بزنید.

فیلم استرچ

فیلم استرچ

چه انواعی از دستگاه های تولید فیلم استرچ استفاده می شود؟

در بسیاری از شرکت ها برای بسته بندی پالت ها از فیلم استرچ دستی 5×5 استفاده می شود، با اندازه ای کاملا ارگونومیک، در جهت بهبود راحتی و کارایی، که می تواند میزان پلاستیک استفاده شده را تا 30٪ کاهش دهد.

دستگاه های نیمه اتوماتیک برای کاربرانی با حجم محصولات متوسط تا حدی زیاد و برای بسته بندی بارهایی که روی یک پالت قرار می گیرند، بسیار ایده آل هستند. 

بسته بندی پالت ها در عرض چند ثانیه انجام می گیرد و همچنین استانداردها و مشخصات با کیفیت بالا، برای استفاده ی فیلم های ماشینی وجود دارند و در کاهش مصرف فیلم و همچنین هزینه ها قدم بلندی دارند.

نکات مهم در استفاده صحیح از فیلم استرچ:

  • توجه به جدیدترین پیشرفت‌ها:

در بازار، تکنولوژی‌ها مدام در حال بهبود هستند. بنابراین، معمولاً بهتر است از تاپ‌ترین فناوری‌ها در تولید فیلم استرچ استفاده کنید. این اقدام باعث می‌شود که بسته‌بندی شما بهترین کیفیت را داشته باشد و از رقبای خود در بازار پیشی بگیرید.

  • آموزش کارکنان:

لازم است کارکنانی که در استفاده از فیلم استرچ مشغول به کار هستند، به طور کامل آموزش دیده باشند. استفاده صحیح از این فیلم، عمر مفید طولانی تری برای بسته‌بندی ها به ارمغان می‌آورد.

  • استفاده از فیلم استرچ مقاوم در برابر آب:

با توجه به اینکه ممکن است بسته‌بندی ها با آب در تماس قرار گیرند، باید مطمئن شوید که فیلم استرچی که استفاده می‌کنید، مقاوم در برابر آب است.

  • بررسی کیفیت دستگاه ها:

ماشین‌آلاتی که برای استفاده از فیلم استرچ استفاده می‌کنید، باعث می‌شوند که فیلم با کیفیت خوبی تولید شود. بنابراین، لازم است دستگاه ها را به صورت مرتب بررسی و تعمیر کنید.

آیا می توان فیلم استرچ ها را بازیافت کرد؟

فیلم استرچ های تولید شده از LLDPE (پلی‌اتیلن با چگالی خطی) کاملا قابل بازیافت هستند. 

آیا بسته بندی با فیلم استرچ برای مواد غذایی بی خطر است؟

بسیاری از فیلم استرچ ها برای عرضه و بسته بندی برای مواد غذایی دارای گواهینامه ی رسمی هستند.

فرق بین فیلم استرچ دستی و ماشینی چیست؟

فیلم استرچ دستی به صورت دستی و فیلم استرچ ماشینی با استفاده از ماشین‌های خاص برای بسته‌بندی استفاده می‌شوند. فرق اصلی در نحوه استفاده و کاربرد آنهاست.

چگونه می‌توان از چالش‌های استفاده از فیلم استرچ، جلوگیری کرد؟

برای پیشگیری از چالش‌های استفاده از فیلم استرچ، به مراعات نکاتی مانند درستی استفاده از آن، انتخاب نوع مناسب فیلم استرچ و آموزش کارکنان بسته‌بندی توجه کنید.

جدیدترین فناوری استفاده شده در تولید فیلم استرچ

پیشرفت های کلیدی فناوری نایلون استرچ

ترکیب با فناوری نانو:

یکی از جدیدترین پیشرفت ها در زمینه ی استرچ فیلم، استفاده از فناوری نانو است. نانو در حال حاضر در فرآیندهای استرچ فیلم استفاده شده اند تا استحکام و انعطاف مواد را افزایش دهند. این مسئله باعث می شود محصولات پلاستیکی بادوام تر و بهترتولید شوند.

سیستم‌های کنترل هوشمند:

دستگاه‌های فیلم استرچ مدرن مجهز به سیستم‌های کنترل پیشرفته هستند که امکان تنظیمات دقیق را در طول فرآیند استرچ فراهم می‌کنند. این سطح از کنترل، سازگاری بالاتر محصول و کاهش ضایعات مواد را تضمین می کند.

فیلم های زیست تخریب پذیر:

با افزایش نگرانی های زیست محیطی، تقاضا برای فیلم استرچ های پلاستیکی زیست تخریب پذیر رو به افزایش است. نوآوری های اخیر تولید فیلم های زیست تخریب پذیر را از طریق روش های پایدار و سازگار با محیط زیست امکان پذیر کرده است.

مواد جدید:

پلیمرها و رزین های جدید و بهبود یافته ای وجود دارند که بسیار مفید هستند. این مواد مزایایی مانند افزایش استحکام استرچی و مقاومت در برابر حرارت بهتر، را ارائه می دهند.

نوآوری جدید در فناوری استرچ پالت

دنیای بسته بندی همواره در حال پیشرفت است و فناوری استرچ پالت نیز از این قاعده مستثنی نیست. نوآوری های اخیر بر کارآمدتر کردن و کاربرپسندتر کردن استرچ پالت ها متمرکز شده اند. یکی از پیشرفت های قابل توجه، معرفی استرچ پالت های هوشمند است که مجهز به ویژگی های ردیابی و نظارت هستند. این پالت‌ها می‌توانند داده‌هایی در مورد وضعیت و مکان کالاهای ارسال‌شده، به کسب و کارهای مختلف ارائه دهند.

تعمیرات و نگهداری استرچ پالت ها

در حالی که استرچ پالت ها به دلیل دوام خود شناخته شده اند، ممکن است گاها دچار ساییدگی و پارگی شوند. خبر خوب این است که بسیاری از مشکلات جزئی را می توان با تعمیرات ساده برطرف کرد. برای مثال، پارگی‌های کوچک یا سوراخ‌های کوچک در فیلم استرچ، اغلب می‌توانند با استفاده از نوار یا تکه‌های مخصوص طراحی شده برای استرچ پالت ها برطرف شوند. تعمیر و نگهداری منظم، مانند بررسی قطعات شل یا آسیب دیده، می تواند از بروز مشکلات مهمتر جلوگیری کند.

مقالات مرتبط با فیلم استرچ

9 دیدگاه برای فیلم استرچ | کارخانه تولید فیلم استرچ

  1. نوید

    ضخامت فیلم استرچ هاتون چط.ره؟

    • fari.sdj73

      سلام ما فیلم استرچ در ضخامت های مختلف داریم بستگی به کاری که شما میخواین انجام بدین داره که چه ضخامتی استفاده کنید.

  2. کبری

    سلام من برای مواد غذایی نیاز دارم مناسبن این فیلم ها؟

    • fari.sdj73

      بله برای موادغذایی هم کاملا مناسب هستند و خیلی ها دارن استفاده می کنند. البته ما یه صفحه اختصاصی برای استرچ های غذایی هم داریم که میتونین به اون سر بزنید و همه ی سوالاتتون برطرف شن.
      https://pooshesh-plastic.ir/food-stretch-cellophane/

  3. سعید ملکی

    سلام من چطور قیمت فیلم استرچ هاتون رو داشته باشم؟

    • fari.sdj73

      سلام وقتتون بخیر بخاطر تغییر موادم قیمت متریال سازنده، قیمت فیلم استرچ ها هم تغییر میکنند. بهمین دلیل توصیه می کنم حتما تماس بگیرین.

  4. Sanaz

    ممکنه درمورد فیلم استرچ پالت بند بیشتر بگین؟
    خیلی ممنون

    • fari.sdj73

      سلام، بله توی متن درمورد صحبت کردیم، ممنونم که گفتید، حتما بیشتر صحبت میکنیم درمورد.

  5. شاهین اسدی

    من چطور میتونم خرید عمده فیلم استرچ اسنترنتی داشته باشم؟
    فقط اینکه با قیمت عمده حتما باهام حساب کنید. و نمیتونم بیام تهران. اگر بتونین برام اینترنتی بفرستین خیلی خوب میشه.

    • fari.sdj73

      بله ما سفارش اینترنتی فیلم استرچ داریم، فقط اینکه حتما تماس بگیرید تا از لحاظ تعداد لایه و اندازه و … حتما چک کنین تا سفارش درستی به دستتون برسه.

  6. شایان

    سلام وقتتون بخیر باشه
    من یک سری شرایط دارم و میخوام بر اساس شرایطم برام فیلم استرج طراحی کنید اگر که ممکنه.
    هم ضخامت میخوام چیزی باشه که خودم میگم هم رنگ و اندازش.
    میخوام باکیفیت و کلفت باشه بر اساس اندازه ی محصولات خوذم باشه و رنگارنگ هم میخوام
    حالا میخواستم استعلام قیمت بگیرم.

    • fari.sdj73

      سلام وقتتون بخیر. بله تولید سفارشی فیلم استرچ هم داریم. فقط برای سفارش باید به پشتیبانی تماس بگیرید تا تخصصی شما رو راهنمایی کنند.

  7. Sajad

    نیاز دارم هم مقاومت و هم کشسانی فیلم استرچم رو با توجه به نوع محصولم تنظیم کنم. از هرجا میپرسم میگن که باید بین گزینه هایی که داریم شما هم انتخاب کنید الن شما هم اینجورید یا میزنید؟

    • fari.sdj73

      سلام وقتتون بخیر
      بله ما بر اساس سفارش شخصی کار رو انجام میدیم فقط اینکه شما باید یا تماس بگیرید یا حضوری تشریف بیارید برای این کار.

  8. Nima

    Man koli film stretch daram ke qablan estefade shodan, alan mishe bazyafteshun kard? ya inke kolan forukhteshun?

    • fari.sdj73

      سلام وقتتون بخیر
      بله اگر که از نوع فیلم استرچ بازیافتی خریداری کرده باشید، میتونید اونارو برای بازیافت بدین.

  9. نسیم

    ممنونم از این همه اطلاعات کامل . کامل فهمیدم چی بود

    • fari.sdj73

      خواهش میکنم ممنونم که مطالعه کردین

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 13 =

سایر محصولات

شیرینگ

نایلون شیرینگ پک

کیسه نایلون

استرچ غذایی

رول نایلون

رول نایلون چیست؟

کیسه نایلون

نایلون کشاورزی

فهرست