چه نکاتی در خط تولید فیلم استرچ باید رعایت شود؟

امروزه استفاده از فیلم استرچ بسیار رایج شده است و برای بسته بندی در صنایع مختلف از آن بهره می برند. دلیلش این است که فیلم استرچ هزینه بسته بندی را کاهش می دهد و سبب می شود تا کالاها مقاومت بیشتری نسبت به قبل داشته باشند.

بسیاری از کالاها هستند که نباید در مجاورت آلودگی قرار بگیرند. برای این که بهداشتشان حفظ گردد آنها را با فیلم استرچ بسته بندی می کنند تا سالم مانده و رضایت خاطر مشتریان به دست بیاید. استفاده از فیلم استرچ به خاطر همین مزایایش امروزه رواج پیدا کرده است.

کارخانه های تولیدی فیلم استرچ معمولا برای این که مشتریان خود را راضی نگه دارند در سایزهای مختلف برای کاربردهای متفاوت آنها را تولید می کنند تا بتوانند همه جور سلیقه را پوشش بدهند. کارخانه ها مامولا در خط تولید فیلم استرچ یک سری نکات را رعایت می کنند.

رعایت کردن همین نکات است که سبب می شود تا میزان تولید آنها بالا برود، کیفیت محصولات افزایش پیدا کند، سلامت کارگران در محیط کار حفظ شود و به این طریق کارخانه در بازار بتواند با رقبایش رقابت کرده و سود خوبی را از آن کسب کند. در این مقاله قرار است شما خواننده عزیز و گرامی را با این نکات کلیدی آشنا کنیم.

خط تولید فیلم استرچ

فیلم استرچ چیست؟

یک نایلون شفاف و نازک است که از آن در بسته بندی بسیاری از محصولات استفاده می شود. به علت ارزان تمام شدن هزینه بسته بندی استفاده از آن بسیار رواج پیدا کرده است. امروزه کمتر جایی است که رد پای آن مشاهده نشود.

 

کاربردهای فیلم استرچ:

به علت مناسب بودن هزینه بسته بندی امروزه فیلم استرچ در بسیاری از جاها کاربرد پیدا کرده که آنها را برای شما خواننده عزیز و گرامی نام می بریم.

صنایع غذایی
خودرو سازی و قطعات
کاشی و سرامیک
لوازم آشپزخانه
دارو سازی
کامپیوتر و لوازم جانبی
مواد آشامیدنی

برای آگاهی و مشاوره در زمینه ی خرید انواع فیلم استرچ روی لینک بزنید.

نکات مهم در خط تولید فیلم استرچ:

یک سری نکات است که اگر در خط تولید فیلم استرچ رعایت شود. کارخانه به بازدهی بالاتری خواهد رسید. در ادامه آنها را نام برده و مختصر برای شما خواننده عزیز و گرامی توضیح می دهیم.

 

آموزش نکات روز به کارگران:

یک کارخانه برای این که بتواند با بالاترین کیفیت محصولات خود را تولید کند باید به آموزش کارگران خط تولید فیلم استرچ بپردازد. هر روزه شیوه های جدیدی برای تولید یک محصول در کارخانه های دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا شیوه های جدید ایراداتی که در گذضشته بود را رفع می کنند و کیفیت محصولات را نسبت به قبل بالاتر می برند.

پس بسیار ضروری است که در طول هفته یا در طول ماه یک بار هم که شده این شیوه ها به کارگران گفته شود. بسیار ضروری است که آموزش اجباری باشد تا همه کارگران همگام با اطلاعات روز آشنا شوند و آنها را در زمان کار خود به کار ببرند.

 

استفاده از اپراتور مجرب و با دانش:

یکی از مهم ترین مسائل در خط تولید فیلم استرچ استفاده کردن از یک اپراتور مجرب و با دانش است. یک اپراتور مجرب بهتر می تواند از تمام ظرفیت یک دستگاه استفاده کند و میزان تولید را افزایش دهد. قطعا برای هر کارخانه افزایش پیدا کردن تولید و درآمدش بسیار مهم است.

کارگری که تجربه کمی داشته باشد نمی تواند سرعت تولید را بالا ببرد. یک کارگر کم تجربه اگر اختلالی در زمان کار با دستگاه پیش بیاید توانایی رفع کردن مشکل را ندارد و کار را با تاخیر مواجه خواهد کرد. برای همین وجود یک اپراطور مجرب بر روی دستگاه تولید ضرورت دارد.

مقاله ی فیلم استرچ پلی اتیلن را حتما مورد مطالعه قرار دهید.

خط تولید فیلم استرچ

نگهداری و تعمیر قطعات دستگاه توسط تکنیسین فنی:

به مرور زمان در خط تولید فیلم استرچ ممکن است ایراد پیش بیاید و دستگاه نیاز به تعمیر پیدا کند. برای همین بسیار ضرورت دارد هر کارخانه یک سری افراد متخصص را در استخدام خود داشته باشد تا در این جور مواقع نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

وجود یک تکنیسن متخصص و فنی از نان شب هم برای یک خط تولید واجب تر است. اگر مشکلی پیش بیاید و چنین فردی در دسترس نباشد کارخانه مجبور می شود تولید را متوقف کند تا یک متخصص از بیرون بیاورد. آوردن متخصص از بیرون باعث اتلاف وقت و هزینه می شود و ضررش را فقط کارخانه خواهد دید.

 

مشخص بودن شیفت­های منظم کاری:

یکی از مسائلی که در خط تولید فیلم استرچ بسیار ضروری است منظم بودن و مشخص بودن شیفت های کار بر روی دستگاه است. نظم در یک مجموعه سبب می شود تا کارها با سرعت بسیار مناسب پیش برود. نظم است که سبب می شود میزان تولیدات کارخانه افزایش پیدا کند.

اگر نظم نباشد کارها خوب پیش نخواهد رفت و دچار آشفتگی می شود. معمولا برای این که نظم در شیفت های یک کارخانه بسیار مناسب اعمال شود. روزهای کار را به صورت ماهانه به کارگران و اپراتورها اعلام می کنند تا از قبل نسبت به آن آگاهی داشته باشند و برنامه ریزی کنند.

 

در دسترس بودن مواد اولیه:

مهمترین نکته در خط تولید فیلم استرچ این است که مواد اولیه در دسترس باشند تا تولید با سرعت هر چه تمام تر انجام بگیرد. مامولا مواد اولیه را در یک انبار نگهداری می کنند و به مرور زمان به میزانی که لازم است دم دست اپراتور قرار می دهند.

این مواد اولیه مامولا توسط یک یا چند کارگر از انبار به محل تولید جابجا می شود. دلیل این که تمام مواد اولیه را در دسترس قرار نمی دهند این است که بودن همزمان تمام این مواد باعث شلوغی می شود و نمی توان محصولات تولیدی را به راحتی جابجا کرد. برای همین به مرور زمان به مقدار لازم در دسترس قرار می گیرند.

 

رعایت آیین نامه های فنی و بهداشت کار:

یکی از مواردی که بسیار ضروری است تا در خط تولید فیلم استرچ به آن بسیار توجه شود، رعایت آیین نامه های فنی و بهداشتی کار است. معمولا این آیین نامه ها اجرا کردنشان اجباری است و برای آن که به آنها بی توجهی نشود توسط بازرسان و کارشناسان اداره بهداشت نظارت می شود.

بی توجهی کردن به این اصول در یک خط تولید می تواند منجر به جریمه یا تعطیلی آن واحد گردد. معمولا همین اصول هستند که سلامت کارگران را در محیط کارخانه تضمین می کنند. رعایت نکردنشان ممکن است یک فاجعه جسمانی یا جانی برای کارگران به وجود بیاورد.

پوشیدن لباس یا کلاه مناسب در زمان کار یا زدن ماسک در صورتی که با مواد شیمیایی کارگران سر و کار دارند از جمله این گونه اصول بهداشتی است. رعایت نکردن این اصول می تواند منجر به بیماری یا حتی مرگ کارگر شود. برای همین در اجرا کردنش بازرسان اداره بهداشت سخت گیری می کنند.

 

ثبت کردن اطلاعات از تمامی فعالیت ها:

یکی از موارد بسیار مهم در خط تولید فیلم استرچ کارخانه ها این است که تمامی اطلاعات فعالیت ها به صورت کاملا دقیق ثبت گردد. ثبت شدن این مزیت را دارد که اگر اتفاق یا سانحه پیش بیاید می شود فهمید در آن ساعت چه کسانی مشغول به کار بودند و باید از چه کسی توضیح خواست.

یا به طور مثال اگر کالایی گم یا سرقت شود باید چه کسی پاسخگو باشد. بنابراین ثبت اطلاعات بسیار ضرورت دارد و نسبت به انجامش باید بسیار وسواس خرج داد تا دقیق با جزئیات یادداشت گردد. شاید در آینده همین اطلاعات به کار بیاید و مسائلی را روشن کند.

 

شناسایی عوامل خطرناک در محیط کار خط تولید فیلم استرچ:

یکی از مواردی که بسیار باید در خط تولید فیلم استرچ مورد توجه قرار بگیرد این است که عوامل خطر ساز برای کارگران از قبل شناسایی شود و به اطلاع آنها برسد تا دچار مشکل نگشته و سلامتشان به خطر نیفتد. معمولا کارخانه ها افرادی را در استخدام خود دارند که رفع کردن و هشدار دادن در این جور موارد کارشان است.

حادثه هیچ وقت خبر نمی کند حتما این جمله را بسیار شنیده اید. پس اگر این عوامل خطر ساز نادیده گرفته شود و به آنها توجه نشود ممکن است زمانی که هیچ کس پیش بینی نمی کند فاجعه ای را پیش بیاورد، سلامت و جان کارگران را مورد تعرض قرار بدهد. بنابراین عقل حکم می کند علاج پیش از واقعه کرد.

 

استفاده درست از منابع:

یکی دیگر از مسائلی که در خط تولید فیلم استرچ بسیار مهم می باشد این است منابعی که در دسترس کارگران قرار می گیرد بهینه استفاده گردد تا هزینه تولید الکی بالا نرود و جنس با قیمت گران به دست مشتریان نرسد. بسیار مهم است که منابع را بی خود و بی جهت هدر نداد و هزینه تولید را بی رویه بالا نبرد. قیمت مناسب محصول نهایی سبب می شود که مصرف کننده رضایت داشته باشد.

خط تولید فیلم استرچ

در انتها

همان طور که در مقاله بالا خواندید یک سری نکات هستند که با اجرا شدنشان در خط تولید فیلم استرچ راندمان کار بالا می رود. اجرا کردن آنها به کارها نظم بخشیده و میزان تولید را افزایش می دهد. همچنین این نکات می توانند سلامت کارگران را در محیط کار تضمین کنند.

در انتها لازم به ذکر است که شرکت پوشش پلاستیک صائن با سالها تجربه و دانش، خط تولید فیلم استرچ در اختیار دارد و آماده است تا محصولات تولیدی خود را با بالاترین کیفیت در اختیار شما صاحبان کار جهت بهبود بسته بندی محصولاتتان قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت و قیمت تنها کافی است که با همکاران واحد فروش ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

2 × 3 =

فهرست