نایلون UV گلخانه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

نایلون UV گلخانه ای

همه آن چیزی که باید درباره میزان UV در نایلون گلخانه‌ای و کاربرد آن بدانید

آیا مایل به داشتن گلخانه‌ای زیبا با هزینه نگهداری مناسب هستید؟ آیا می‌خواهید میزان نور خورشید عبوری از نایلون گلخانه ای مناسب باشد و از شر آفت‌ها خلاص شوید؟ ما در این مقاله محصول پرطرفدار نایلون UV گلخانه ای را معرفی خواهیم کرد. اگر می‌خواهید بدانید نایلون گلخانه‌ای چیست و چه کاربردی دارد با ما همراه باشید تا همه نکات مربوط به آن را بدانید. مطمئن هستیم آشنایی با این محصول سبب می‌شود که مشتری همیشگی این نوع نایلون باشید.

 

تاریخچه تولید نایلون UV گلخانه ای

پلاستیک پلی‌اتیلن دارای خواص بی‌شماری است که باعث شده به عنوان پوششی مفید برای گلخانه‌ها مورد استفاده باشد. هزینه کم، اندازه بزرگ ورق، سهولت نصب و انتقال نور مناسب از ویژگی این نوع نایلون در محیط گلخانه‌ای است. حدود شصت سال پیش از پلی‌اتیلن برای پوشش گلخانه‌های چوبی استفاده می‌شد. نایلون‌های اولیه زیاد ماندگار نبودند و بایستی هر سال تعویض می‌شدند. آن‌ها در برابر سایش و تغییرات آب و هوایی مقاومت چندانی نداشتند و همچنین به دلیل عبور UV، طول عمر کوتاهی داشتند. از طرفی اشعه فرابنفش خورشید به گیاهان آسیب می‌زد. به همین خاطر بعد از گذشت مدتی برخی از مواد افزودنی به نایلون اضافه شد تا خاصیت فیزیکی و همچنین شیمیایی پلی‌اتیلن را افزایش دهد. این نوع نایلون‌ها به آنتی UV مشهور شد و مورد استقبال قرار گرفت.


برای آگاهی و خرید انواع نایلون گلخانه ای حتما روی لینک بزنید. همچنین می توانید برای نصب این نایلون ها هم از ما مشاوره تخصصی بگیرید.

طول عمر نایلون UV گلخانه ای

اگر از نایلون پلی‌اتیلن استفاده کنیم، به خاطر نور خورشید و گرما بسیار طول عمر اندکی دارد. وقتی هزینه آن را می‌دهیم تنها برای یک فصل مناسب هستند و فقط انتخاب خوبی برای گلخانه‌های فصلی، سازه‌های زمستانی و تونل‌های طولانی است؛ اما اگر از نایلون UV‌  استفاده کنیم در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.

 

ضخامت نایلون UV گلخانه ای

نایلون‌های آنتی UV ضخامت 3، 4 و 6 میلی‌متر موجود است. معمولا ضخامت 3 و یا 4 میلی‌متری طول عمر سالانه و ضخامت‌های 6 میلی‌متری جهت کاربردهای چند ساله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کنترل میعانات نایلون گلخانه‌ای آنتی UV

به این نوع نایلون‌ها ضد چکه هم گفته می‌شود. وقتی نایلون معمولی استفاده شود، قطرات آب به صورت متراکم روی نایلون قرار گرفته و پس از مدتی روی گیاهان چکه می‌کند و این عامل باعث به وجود آمدن بیماری در گیاهان می‌شود. برای جلوگیری از تشکیل این نوع مه سحرگاهی در گلخانه، ماده ضد مه هم در تولید محصولات ویژه اضافه می‌شود.

 

نایلون UV گلخانه ای

کاهش تلفات حرارتی در نایلون UV گلخانه ای

اگر گرمای تابش از خارج در درون گلخانه به دام افتد، برای رشد گیاهان مخصوصا در زمستان بسیار مفید است. و انرژی هدر نمی‌رود.

 

کاهش گرما در نایلون UV گلخانه ای

اگر در منطقه‌ای نور شدید خورشید وجود داشته باشد، نایلون آنتی UV می‌تواند امواج فرابنفش خورشید را به خوبی مهار کند و دمای درون گلخانه را کاهش دهد. حتی با اضافه کردن رنگدانه در ساخت این نوع نایلون، می‌توان تابش مادون قرمز نور خورشید را نیز کاهش داد.

 

میزان اشعه فرابنفش خورشید در نایلون UV گلخانه ای

استفاده از نایلون آنتی UV مگس، شته و سایر حشرات موذی را کاهش می‌دهد. همچنین باعث کنترل برخی از بیماری‌های قارچی گیاهان می‌شود؛ اما در صورتی که گلخانه شما نیاز به وجود زنبورعسل و عمل گرده‌افشانی آن‌ها دارد، بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید؛ چراکه این زنبورها برای گرده‌افشانی به اشعه فرابنفش خورشید نیاز دارند.

میزان انتشار نور در نایلون UV گلخانه ای

میزان نور منتشر شده در نایلون گلخانه ای میزان رشد گیاهان را تضمین می‌کند. کاهش سوختگی، انتشار نور به تمامی قسمت‌های گیاه و پخش شدن نور به صورت پراکنده، علاوه بر رشد گیاه، از رشد و تکثیر قارچ و سایر حشرات جلوگیری می‌کند.

 

خاصیت چندلایه‌ای در نایلون گلخانه ای

وجود لایه‌های اضافی در نایلون باعث می‌شود میزان اتلاف حرارتی و انرژی کاهش یابد. همچنین در روزهای بادی و وقتی هوا نا آرام است، از موج خوردگی پلاستیک جلوگیری خواهد شد.

 

طول عمر نایلون UV گلخانه ای

چسبندگی، سایش روی سطح ناهموار، لبه‌های تیز، گرمای زیاد نرده‌های آهنی می‌تواند طول عمر این پوشش‌ها را کاهش دهد. همچنین کار با مواد شیمیایی قوی می‌تواند باعث خرابی زودتر از موعد این محصول شود.

 

برای آگاهی و خرید انواع نایلون کشاورزی حتما روی لینک بزنید.

نایلون UV گلخانه ای

تاثیر مثبت مواد اضافه شده به نایلون UV گلخانه ای چیست؟

  • باعث صرفه‌جویی در هزینه خرید و تعویض نایلون‌ها در بلندمدت می‌شود.
  • از گیاهان در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت می‌کند.
  • باعث رشد بهتر گیاهان می‌شود.
  • هم در تابستان و هم در زمستان کاربرد دارد.
  • در برابر باد، سرما و گرما مقاوم است.
  • در ضخامت‌های متفاوت ارائه می‌شود.
  • مورد تایید کارشناسان است.
  • نور را به صورت مناسب پراکنده می‌کند.

 

قیمت نایلون گلخانه‌ای آنتی UV

خرید نایلون آنتی UV یک مزیت بزرگ حساب می‌شود. به‌خاطر استفاده از مواد خاصی که در تولید این نوع نایلون به کار می‌رود، اشعه فرابنفش خورشید جذب شده و از ورود بخش مضر نور خورشید به داخل مجموعه جلوگیری می‌شود؛ اما به دلیل نوسانات قیمت ارز، این نوع محصول قیمت ثابتی ندارد و برای دریافت قیمت به روز می‌توانید با کارشناسان فروش ما در پوشش پلاستیک صائن در ارتباط باشید.

مطالعه ی مقاله ی تامین نور مناسب گلخانه توصیه می شود.

سخن آخر

کیفیت بالا، دوام زیاد نایلون UV گلخانه ای باعث شده که امروزه از این نوع پلاستیک‌ها جهت استفاده از سرپوش گلخانه مورد استقبال زیادی قرار بگیرد. از بین گزینه‌های متعدد در دسترس کاربران، جهت رشد گیاهان و همچنین مقرون به صرفه بودن این نوع محصول اولین گزینه انتخابی کارشناسان شرکت پوشش پلاستیک صائن است. با استفاده از نایلون UV رشد فزاینده گیاهان خود را تضمین کنید.

مقاله ی نایلون گلخانه ای آنتی فاگ را مطالعه بفرمایید.

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

1 + 16 =

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

5 + هشت =

فهرست