نایلون های گلخانه ای آنتی فاگ

نایلون های گلخانه ای

نایلون گلخانه‌ای آنتی فاگ

در بیش‌تر گلخانه‌ها معمولاً از نایلون‌ گلخانه ای آنتی فاگ با جنس پلی‌اتلین استفاده می‌شود و با توجه به این‌که در گلخانه‌ها شرایط جغرافیایی و آب و هوایی متفاوت است، با توجه به شرایط موجود برخی مواد‌های افزودنی به آن‌ها اضافه می‌شود تا کاربردهای خاصی را اجرا کنند.

اگر بخواهیم مثال بزنیم می‌توانیم بگوییم در مکان‌هایی که رطوبت و شبنم فضا را گرفته است داخل گلخانه پر از بخار می‌شود. در این صورت مواد‌های افزودنی به آن‌ها اضافه می‌شود و برخی نایلون‌های ضد بخار گلخانه‌ای را ایجاد می‌کند.

اما در این مقاله ما سعی می‌کنیم به صورت کامل به معرفی نایلون گلخانه ای آنتی فاگ و یا نایلون های گلخانه ای ضد مه می‌پردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نقش آنتی فاگ‌ها در نایلون‌های گلخانه‌ای چیست؟

گلخانه‌ها را می‌توانیم از محیط‌هایی بنامیم که اگر برای آن‌ها شرایط مناسبی را ایجاد کنیم می‌توانند محل مناسبی برای کاشت انواع محصولات کشاورزی باشند. به همین جهت در بسیاری از کشورهای دنیا امروزه از این گلخانه‌ها برای افزایش تولیدات در کشور خود استفاده می‌کنند و گلخانه‌های خود را بسیار مجهز کرده‌اند.

در پوشش این گلخانه‌ها معمولاً از شیشه و یا نایلون استفاده می‌کنند؛ اما نایلون معمولاً گزینه اصلی پوشاندن گلخانه‌ها هستند؛ چراکه هم خطر کم‌تری نسبت به شیشه دارد و هم هزینه کم‌تری نسبت به شیشه برای شما خواهد داشت.

اما استفاده از نایلون ممکن است باعث‌ ایجاد رطوبت و یا مه شدیدی در گلخانه‌ها بشود. به همین جهت برای جلوگیری از این اتفاق از نایلون‌های آنتی فاگ و یا ضد مه استفاده می‌شود.

نایلون های آنتی فاگ را با افزودن موادی به نام مستربچ آنتی فاگ به یک پلیمر پایه تولید می‌کنند و از آن‌ها در بسیاری از گلخانه‌ها استفاده می‌شود.

با استفاده از این مواد بسیار مفید و کاربردی به راحتی جلوی عرق کردن و ایجاد رطوبت‌های شدید در گلخانه را می‌گیرند و می‌توانند به سرعت گیاهان مورد نظر خود را برداشت کنند.

توصیه می کنم مقاله ی نایلون uv گلخانه ای را مطالعه بفرمایید.

نایلون های گلخانه ای

نایلون‌های آنتی فاگ چگونه عمل می‌کنند؟

دلیلی که باعث می‌شود قطرات شبنم بر روی سطح نایلون‌ها ایجاد شوند، تفاوت کششی است که سطح آب پلیمر دارد. با گذشت زمان این قطرات افزایش پیدا کرده و بعد از گذشت مدتی متوجه می‌شویم که تمام سطح نایلون ما را در اختیار خود گرفته است.

همین مسئله باعث می‌شود که نور خورشید به خوبی به داخل گلخانه نرسد و در نتیجه محصولات کشاورزی که نیاز به نور خورشید دارند به کشت نرسند و خسارت سنگینی به گلخانه وارد شود.

نایلون های گلخانه ای ضد مه‌ برای حل این چالش مورد استفاده قرار می‌گیرد. با افزودن آنتی فاگ‌ها به مواد اولیه نایلون، نایلون ما ضد مه و ضد بخار می‌شود.

این نایلون‌ها به صورت کامل این مشکل را برای شما برطرف خواهند کرد و با استفاده از آن‌ها در شرایط مکانی که رطوبت بسیار زیادی وجود دارد، فضای بسیار مناسبی برای کشت فراهم کنید.

چگونه با استفاده از نایلون‌های ضد مه از تشکیل قطرات شبنم جلوگیری کنیم؟

مواد‌های افزودنی که برای تولید نایلون‌های ضد مه مورد استفاده قرار می‌گیرند از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. هر کدام از این‌ها بسته به نوع پلیمر پایه انتخاب می‌شوند. نکته بسیار مهمی که در این خصوص باید به آن توجه کنیم این است که باید طوری عمل کنیم که این مواد افزودنی با پلیمر پایه ما به‌صورت کامل ناسازگار باشد.

اگر می‌گوییم ناسازگار باشند به این دلیل است که اگر مواد افزودنی با پریمیر پایه به صورت کامل سازگار باشند، مستربچ در تمام بخش‌های پلیمر توزیع می‌شود.

اما هدف ما این نیست، چراکه که باید مستربچ فقط به سمت لایه‌های بالایی پلیمر منتقل شود و فقط در آن قسمت است که کاربرد بسیار زیادی برای ما دارد و نباید در سایر قسمت‌ها پخش شود.

نایلون‌ گلخانه ای آنتی فاگ به خودی خود نمی‌توانند تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی وزن نایلون‌ها داشته باشند، اما معمولاً با اضافه کردن افزودنی‌های مخصوص تاثیرات زیادی را بر روی وزن آن اعمال می‌کنند.

زمانی که قطرات آب با نایلون گلخانه‌ای ضد فاگ ضد مه خورد می‌کند، مستربچ موجود در آنتی فاگ سریعاً وارد شده و باعث تغییر زاویه تماس می‌شود و در نتیجه چسبندگی قطرات آب را بر روی نایلون‌ها خنثی کرده یا به حداقل ممکن می‌رساند. در نهایت این قطرات آب حرکت می‌کنند و بر روی نایلون ما باقی نمی‌مانند

نایلون های گلخانه ای

فواید استفاده از نایلون‌های ضد مه در گلخانه‌ها

جمعیت کشور روز به روز در حال اضافه شدن است و شاید زمانی برسد که دیگر محصولات کشاورزی جوابگوی تمام افراد کشور نباشد. در این صورت گلخانه‌ها می‌توانند نقشی اساسی در تولید محصولات مورد نیاز مردم داشته باشند؛ چراکه با ایجاد یک شرایط جوی مناسب برای گلخانه‌ها می‌توان به راحتی تمام محصولات مورد نیاز مردم را تولید کرد و شرایط تولیدات را بهبود بخشید.

اما گلخانه‌ها برای ثمردهی بسیار بالا نیاز به برخی تجهیزات مهم دارند. تجهیزاتی که با استفاده از آن‌ها می‌توان محصولات بسیار زیادی را برای کشور تولید کرد.

یکی از این محصولات فوق‌العاده نایلون های گلخانه ای آنتی فاگ و یا نایلون های گلخانه ای ضد مه است. این نایلون‌ها امروزه تحول‌های بسیار زیادی در صنعت کشاورزی ایجاد کرده‌اند و با جلوگیری از ایجاد مه بر روی نایلون‌ های گلخانه ای باعث افزایش چشمگیر محصولات کشاورزی شده‌اند.

مقاله ی مزایای نایلون گلخانه ای را مطالعه بفرمایید.

 

امروزه در اکثر گلخانه‌های کشور از نایلون‌های آنتی فاگ استفاده می‌شود؛ چراکه بدون استفاده از آن‌ها ممکن است خسارت‌های زیادی به گلخانه وارد شود و باعث از دست رفتن محصولات کشاورزی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پانزده + 11 =

فهرست