بررسی کامل انواع فیلم بسته بندی + لیست مزایا و کاربردها

یکی از مهمترین نکاتی که برای همه افرادی که در کار تولید کالای خاصی هستند، استفاده از انواع فیلم بسته بندی است. این فیلم ها ضمانت می‌کنند که کالای شما تمام مسیر را به سلامت برود و به دست مصرف کننده برسد. طرز استفاده و انتخاب یک فیلم بسته بندی بسیار با کیفیت و خوب برای کار و محصولات شما بسیار مهم و مفید است.

 در این مقاله قصد داریم که در رابطه با انواع فیلم بسته بندی صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

 

انواع فیلم بسته بندی

انواع فیلم بسته بندی

 

برای خرید انواع فیلم استرچ روی لینک بزنید.

انواع فیلم بسته بندی کدام است؟

 

  • فیلم استرچ دستی:

یکی از انواع فیلم بسته بندی، فیلم استرچ دستی است. فیلم استرچ دستی یک فیلم خاص است که برای بسته بندی پالت های دستی طراحی شده است. برای عملیات بسته بندی با ظرفیت کمتر و چرخش کندتر این فیلم بهترین است. پالت‌های بسته‌بندی با دست می‌توانند به مرور زمان برای کارگران آسیب پذیر باشند، و بهتر است نیازهای خود را به‌طور مداوم مورد ارزیابی مجدد قرار دهید تا ببینید آیا عملیات بسته بندی شما می‌تواند با یک دستگاه بسته‌بندی استرچی سودمند باشد یا خیر. فیلم استرچ دستی برای عملیاتی که بیش از 10 پالت در روز بسته بندی می شود بهینه نیست.

 

  • فیلم استرچ ماشینی:

یکی دیگر از انواع فیلم بسته بندی فیلم استرچ ماشینی است. فیلم استرچ ماشینی به طور خاص بر روی دستگاه های بسته بندی استرچ اتوماتیک و نیمه اتوماتیک قرار می گیرد. اینها در رول‌های بسیار بزرگ‌تری نسبت به فیلم‌های استرچ دستی عرضه می‌شوند، زیرا ماشین‌ها ظرفیت بیشتری دارند و نیازی به نگرانی در مورد آسیب‌دیدگی یا طولانی شدن بیش از حد خود در اثر بلند کردن رول‌های فیلم استرچ سنگین ندارند. فیلم استرچ ماشینی برای استفاده در ماشین هایی مانند سینی گردان، بازوی چرخشی، حلقه چرخشی یا ماشین های بسته بندی کششی افقی بهترین است. این امکان بسته بندی سازگارتر، محصولات ایمن تر و ضایعات کمتری از فیلم استرچ دستی را فراهم می کند. سرمایه‌گذاری در یک دستگاه بسته‌بندی استرچ می‌تواند از طریق کارآیی بیشتر، ضایعات کمتر و آسیب کمتر محصول در حین حمل و نقل، سود زیادی برای عملیات بسته‌بندی ثانویه کسب‌وکار شما داشته باشد.

 

  • فیلم استرچ ریخته گری شده:

یکی دیگر از انواع فیلم بسته بندی، فیلم ریخته گری شده است. فیلم استرچ ریخته گری با استفاده از فرآیندی به نام اکستروژن ساخته می شود، که زمانی است که یک ماده ترموپلاستیک به طور مداوم از طریق یک قالب مسطح بر روی یک رول سرد رانده می شود. این نوع فیلم استرچ دارای ضخامت های متفاوتی است که ناشی از سرعتی که رول ریخته گری پلاستیک را در طول اکستروژن از قالب دور می کند، می باشد. این نوع فیلم بسیار شفاف است. این برای عملیاتی که چندین محصول مختلف را در یک محموله ارسال می کند بسیار خوب است زیرا بسته بندی محصول همچنان به راحتی از طریق فیلم قابل مشاهده است. اگرچه خیلی قابلیت اطمینان در برابر پارگی ندارند، اما راحت تر کشیده می شوند. این بهترین حالت برای محصولاتی است که به حداکثر محافظت نیاز ندارند، زیرا ممکن است این نوع فیلم بیشتر از فیلم‌های دیگر پاره شود.

 

  • فیلم استرچ دمیده شده:

یکی دیگر از انواع فیلم بسته بندی، فیلم استرچ دمیده است. فیلم استرچ دمیده از فرآیند اکستروژن دمشی حاصل می شود، که زمانی است که پلاستیک ذوب شده از طریق یک قالب دایره ای پمپ می شود. این یک لوله نازک با دیواره ایجاد می کند. هنگامی که هوا وارد لوله می شود، لوله کششی می تواند به عرض مورد نظر حرکت کند. پس از انجام این کار، هوای خنک روی فیلم دمیده می شود تا آن را خنک کند. این همچنین باعث می‌شود که این فیلم ها سخت‌تر و مقاوم‌تر از سایر انواع فیلم ها باشند. این نوع فیلم برای بسته بندی بارهایی با لبه های تیز یا محصولات ظریف تر ایده آل هستند. یکی از اشکالات این نوع فیلم این است که فیلم نسبت به فیلم های دیگر مات تر است، بنابراین دیدن آن به راحتی میسر نیست.

 

  • فیلم استرچ از پیش کشیده شده:

یکی دیگر از انواع فیلم بسته بندی، فیلم استرچ از پیش کشیده شده است. فیلم از پیش کششی، فیلمی است که قبل از رسیدن به محصولات روی پالت تحت کشش قرار می گیرد. گاهی اوقات تا حد نقطه ی مقاومت خود – درست قبل از نقطه شکست – کشیده می شوند و سپس روی بار اعمال می شود. این به این معنی است که مقدار فیلم استرچ لازم برای هر محموله نسبت به قبل کمتر است، زیرا فیلم می تواند بعد از کشش منطقه ی بیشتری را پوشش دهد. این فیلم نسبت به سایر فیلم‌ها نازک‌تر است و بدون فناوری مناسب بیشتر مستعد پاره شدن است، اما در صورت استفاده صحیح می‌تواند محصول را نجات دهد.

 

  • فیلم استرچ رنگی:

یکی دیگر از انواع فیلم بسته بندی، فیلم استرچ رنگی است. فیلم استرچ های رنگی بهترین گزینه برای کمک به سازماندهی و کدگذاری رنگ هستند. یکی از بارزترین مسائل در انبارها و مراکز توزیع، بی نظمی است. این بی نظمی باعث اتلاف وقت و منابع بسیار زیاد است. یکی از بهترین راه‌ها برای حل این مشکل، معرفی سیستمی برای کمک به سازماندهی بارها و شناسایی آسان‌تر آنهاست. پالت های کدگذاری رنگ، یک راه عالی برای کمک به سازماندهی و شناسایی آسان پالت های شما است. 

مقاله ی شرکت معتبر تولید فیلم استرچ را حتما مطالعه بفرمایید.

انواع فیلم بسته بندی

انواع فیلم بسته بندی

 

  • فیلم استرچ UVI:

یکی دیگر از انواع فیلم بسته بندی، فیلم استرچ UVI است. فیلم ماوراء بنفش یک فیلم استرچ با افزودنی های خاص بازدارنده نور هستند که از آن در برابر انحطاط عکاسی در کاربردهایی که محصولات بسته بندی شده در بیرون نگهداری می شوند و در معرض عناصر قرار می گیرند، محافظت می کند.

 

  • فیلم استرچ VCI:

یکی دیگر از انواع فیلم بسته بندی، فیلم استرچ VCI است. فیلم استرچ VCI به طور خاص برای بسته بندی اجزای فلزی ساخته شده است تا زنگ نزنند. این فرمولاسیون از اکسید شدن فلزات جلوگیری می کند و معمولاً برای بسته بندی ابزار، لوله های فلزی و سایر محصولات یا مواد فلزی استفاده می شود.

 

  • فیلم استرچ تقویت شده:

یکی دیگر از انواع فیلم بسته بندی، فیلم استرچ تقویت شده هستند. فیلم‌ استرچ های تقویت‌شده، فیلم‌های ضخیم با فرمولاسیون قوی هستند که برای بسته‌بندی و محافظت از بارهای بسیار سنگین برای حمل و نقل و ارسال استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، این نوع فیلم معمولاً برای پالت سازی و یکپارچه سازی آجرها و بلوک های خاکستری استفاده می شود.

 

  • فیلم استرچ تهویه شده:

یکی دیگر از انواع فیلم بسته بندی، فیلم استرچ تهویه شده است. فیلم استرچ های تهویه شده معمولاً در کاربردهایی استفاده می شوند که جریان هوا و اکسیژن باید در دسترس محصولات بسته بندی باشد. و در بسته بندی پالت های چوبی، اقلام داغ نانوایی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

 

  • فیلم استرچ غیر چسبنده:

یکی دیگر از انواع فیلم بسته بندی، فیلم استرچ غیر چسبنده است. فیلم غیر چسبنده برای بسته بندی محصولاتی مانند فرش استفاده می شود تا محصولات بسته بندی شده، بتوانند روی یکدیگر بلغزند بدون اینکه گیر کرده و پاره شوند. همچنین یک نوع فیلم استرچ بدون چسب وجود دارد که تنها یک طرف آن چسبیده می شود که به آن فیلم چسبنده یک طرفه می گویند.

 

  • فیلم استرچ تخصصی:

از دیگر انواع فیلم بسته بندی ها، فیلم استرچ های تخصصی است. با توجه به نوع پروژه ممکن است شما نیاز به فیلم استرچی داشته باشید که دارای چند لایه می باشد و یا اینکه شما نیاز داشته باشد که ضخامت معمول فیلم استرچ را تغییر دهید. در این صورت شما باید این فیلم را برای خودتان به صورت تخصصی سفارش دهید. 

 

فیلم استرچ خود را از کجا خریداری کنیم؟

 درست است که انواع مختلفی از فیلم استرچ وجود دارد که می توانند هر نوع نیاز و هر نوع کالایی را که شما قصد داشته باشید آن را بسته بندی کنید، را برای شما بسته بندی کند. ولی در صورتی این فیلم استرچ می تواند نیاز شما را بر طرف کند که با کیفیت باشد. برای داشتن یک فیلم با کیفیت نیاز دارید که از یک شرکت معتبر آن را خریداری کرده باشید. ما در شرکت پوشش پلاستیک صائن سالهاست که در زمینه ی تولید و فروش انواع مختلف فیلم استرچ فعالیت داریم. افرادی بسیار متخصص داریم که به صورت تخصصی بر روی انواع مختلف فیلم ها فعالیت دارند.

 

 

انواع فیلم بسته بندی

انواع فیلم بسته بندی

 

سخن پایانی 

در این مقاله از سایت پوشش پلاستیک صائن انواع فیلم بسته بندی را برای شما معرفی کردیم. گفتیم بر اساس اینکه نوع کالای شما چه باشد، شما انتخاب می کنید که از کدام یک از این فیلم ها باید استفاده کنید و همچنین در نهایت توضیح دادیم که زمانی فیلم ها می‌توانند مشکل شما را برطرف کنند، که با کیفیت بسیار خوبی ساخته شده باشند و اینکه ما در شرکت خود انواع مختلف فیلم های با کیفیت را تولید و به فروش می رسانیم.

مطالعه ی مقاله ی مربوط به نایلون گلخانه ای و نایلون شیرینگ پک را به شما پیشنهاد می کنیم.

 امیدواریم این مقاله برده باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

4 × چهار =

فهرست