لفاف بسته بندی مواد غذایی

یکی از پراستفاده‌ترین بسته‌بندی‌های مورد استفاده در فروشگاه‌ها برای بسته بندی مواد غذایی و حتی کالاهای متنوع، بسته‌بندی با استفاده از لفاف است. پوشش پلاستیک صائن با خطوط تولید و چاپ متنوع، توانایی تولید این نوع بسته‌بندی را در قالب رول‌های مختلف و همچنین به صورت لمینتی یا تک‌لایه دارد. در ادامه، جزئیات تخصصی لفاف بسته بندی مواد غذایی را بررسی خواهیم کرد تا در صورت تمایل به سفارش، اطلاعات کامل برای شما فراهم شود.

 

لفاف بسته بندی مواد غذایی چیست؟

اصطلاح “لفاف” به معنای پوشش، غلاف، یا هر ماده‌ای که موجب احاطه یا پوشش یک شیء دیگر می‌شود، اشاره دارد. در حوزه صنعت بسته‌بندی، لفاف به بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر پلیمری و غیر پلیمری اشاره دارد. این نوع بسته‌بندی به عنوان پوششی برای محصولات متنوع، از جمله بسته‌بندی‌های بالشتی و حتی پاکتی در صنایع غذایی و صنایع کالاها، گسترده‌استفاده می‌شود.

 

انواع لفاف بسته بندی مواد غذایی

به دلیل تنوع فراوانی مواد اولیه، روش‌های لمینیشن، دوخت و پاکت‌سازی برای لفاف‌ها دارای تنوع بسیار بالاست که به شیوه‌های مختلف دسته‌بندی شده‌اند. برای بهترین درک از هر یک از این روش‌ها، به تفصیل به بررسی آنها پرداخته می‌شود.

لفاف‌های بسته‌بندی، علاوه بر اینکه برای محصولات خاصی طراحی نشده‌اند، بلکه برای هر دسته‌بندی مواد غذایی، محصولات بهداشتی، لباس و پوشاک و محصولات متعدد دیگر، قابل استفاده هستند.

در صورت تمایل میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  استرچ غذایی کلیک کنید.

لفاف بسته بندی مواد غذایی نایلونی

بسته‌بندی با استفاده از مواد اولیه پلیمری یا به عبارت دیگر، پلاستیک، که به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین روش‌ها مطرح است، لفاف نایلونی نام دارد. این نوع بسته‌بندی به ویژه برای محصولات بهداشتی با مصرف بسیار بالا طراحی و تولید می‌شود.

Food packaging wrapper

Food packaging wrapper

بررسی لفاف بسته بندی مواد غذایی لمینتی

سفارش و تولید لفاف‌ها در دو نوع تک لایه و چند لایه لمینتی انجام می‌شود. لفاف‌های لمینتی، نسبت به لفاف‌های تک لایه، دارای مقاومت بیشتر، چاپ پذیری بهتر، ظاهر جذاب‌تر و ویژگی‌های دیگری است که می‌تواند برای بسته‌بندی شما در دسترس باشد.

در فرآیند تولید، از فیلم‌های لفاف تولید شده با استفاده از چسب‌های حلال و غیرحلال به منظور افزایش ویژگی‌های بسته‌بندی، بر روی یکدیگر لمینت می‌شود.

 

لفاف های متالایز

متالایز، یک نوع لفاف لمینتی محسوب می‌شود، زیرا فیلم متالایز خود با حداکثر ضخامت ۱۲ میکرون تولید می‌شود و به صورت تک لایه قابل استفاده نیست.

استفاده از لمینت فیلم متالایز بر روی فیلم‌های پلیمری دیگر، برخی از مزایایی از قبیل عدم نفوذ نور خورشید و افزایش تاریخ انقضا محصول را به بسته‌بندی شما افزوده می‌کند.

 

لفاف بسته بندی سلفونی

فیلم‌های انعطاف‌پذیر در صنعت، با نام تخصصی “فیلم PP” یا پلی‌پروپیلن، از جمله محبوب‌ترین و پردرخواست‌ترین فیلم‌های پلیمری برای تولید، دوخت، و چاپ انواع لفاف بسته‌بندی مواد غذایی در انواع تک لایه تا چهار لایه هستند.

 

انواع فیلم‌های سلفونی شامل:

 

– سلفون OPP

– سلفون BOPP

– سلفون CPP

 

با برخی از ویژگی‌های خاص، فیلم‌های سلفونی نسبت به سایر فیلم‌های پلیمری، مزایایی ارائه می‌دهند:

 

– ظاهر شفاف و براق‌تر

– مقاومت، کارایی و دوخت‌پذیری بسیار بالا

– خاصیت جذب رنگ و چاپ‌پذیری بالاتر

 

لفاف بسته بندی ساشه ای

بسته‌بندی‌هایی که ابعاد کوچکی دارند و برای بسته‌بندی تک نفره مورد استفاده قرار می‌گیرند، به عنوان ساشه بسته‌بندی تک‌نفره یا لفاف ساشه شناخته می‌شوند.

در نمونه‌های ساشه، در مقایسه با لفاف بسته‌بندی مواد غذایی، تفاوتی در جنس یا روش‌های تولید و دوخت وجود ندارد، با این تفاوت که ابعاد آن کمتر می‌باشد.

 مطالعه بیشتر: بررسی راهکار های بسته‌ بندی خشکبار

لفاف چیست؟ آشنایی با انواع لفاف بسته بندی و کاربردشان

لفاف چیست؟ آشنایی با انواع لفاف بسته بندی و کاربردشان

بررسی برخی از کاربرد های لفاف بسته بندی مواد غذایی

مشخص کردن تعداد کاربردهای لفاف بسته‌ بندی مواد غذایی به دلیل گستردگی مصرف و کاربرد آن، امکان‌پذیر نیست. برخی از کاربردهای روزانه این محصول که همگی به طور مستقیم یا غیرمستقیم با آن در ارتباط هستیم، شامل:

 

– لفاف بسته‌بندی سفره یکبار مصرف

– لفاف بسته‌بندی خشکبار و آجیل

– لفاف بسته‌بندی حبوبات

 

بررسی سایز و ضخامت تولید لفاف بسته بندی مواد غذایی

خط تولید پوشش پلاستیک صائن با استفاده از دستگاه‌های به‌روز تولید خطی، قابلیت تولید انواع فیلم‌های پلیمری با عرض تا ۱۲۰ سانتی‌متر را دارد. به این ترتیب، هیچ محدودیتی در سایز تولید و چاپ وجود ندارد و در هر عرض، سایز یا ضخامت مورد نیاز مشتری تولید می‌شود.

با توجه به نیازهای منحصر به فرد هر مشتری، تولید بسته‌بندی با توجه به مشخصات و ابعاد درخواستی اعلام شده انجام می‌پذیرد. اگر در انتخاب ابعاد و ضخامت مناسب برای محصول خود شک دارید، کافی است با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید تا بهترین لفاف بسته بندی مواد غذایی برای محصول شما توصیه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

17 − هشت =

فهرست